ניסיון ההשתלטות של רוסיה על סוריה נמשך, ונראה כי כעת השחקן החדש באיזור פשוט לא מתכוון לעצור, בעיקר לאור הרפיסות האמריקאית שמאפיינת את התקופה האחרונה.



בשעות האחרונות פורסם כי רוסיה החלה להכין את המתקפה האווירית על אדמת סוריה על מנת לנסות ולהכניע את ארגון המדינה האיסלאמית. בשעות הצהריים נודע כי הרוסים לא מבזבזים זמן והחלו כבר לתקוף את מתקני ולוחמי הארגון, כך על פי דיווחים ברשתות הערביות.



האמריקאים הבינו כי השינוי חייב להגיע בקרוב ודיווחו כי קואליציית בעלות הברית, אשר נלחמות במדינה האיסלאמית, ביצעו כ-26 תקיפות אוויריות כנגד הארגון בעיראק, ועוד כארבע תקיפות כנגדם בסוריה. שמונה מהתקיפות כוונו לעבר מפקדות טקטיות והרסו מבנים באיזור. כ-45 מבנים נפגעו בתקיפה, כולל רכבים של הארגון. בסוריה, תקפו הכוחות באיזור דיר-א-זור ופאלמירה.



התקיפות, על פי מקורות אמריקאיים, התרחשו בעיר חומס, כשרוסיה נתנה התראה לאמריקאים על כוונות התקיפה כשעה לפני, על מנת שיוכלו להתכונן ולא ליצור תקרית ירי בין שתי המדינות. עוד דווח כי רוסיה שלחה מומחי צבא על מנת למרכז נגד דאעש שמרכז את הלחימה מול הארגון וממוקם בבגדד.




רוסיה דורשת מארה"ב: "הסיגו את המטוסים מאיזור סוריה"



רשת החדשות "פוקס ניוז" פרסמה היום (רביעי) כי פקידים רוסים דרשו שמטוסי קרב אמריקאים ייצאו מהמרחב האווירי הסורי באופן מידי, כך לפי בכיר אמריקאי.



הרוסים, על פני השטח, מסרו את הבקשה הזאת על מנת שיוכלו לפעול בצורה חופשית יותר וללא פגיעות מיותרות במטוסי הקואליציה, אך נדמה כי מדובר במהלך מורכב יותר. הרוסים כבר אותתו כי הם מעוניינים להיכנס לסוריה בצורה מאסיבית, על מנת לעזור לאסד במלחמתו נגד דאעש ובעיקר לייצב את שלטונו. הפסד השלטון של אסד יהווה מכה לא פשוטה לרוסיה, שתמכה בו לאורך כל הדרך.



המהלך של מוסקבה מסמן הסלמה משמעותית במתיחות המתמשכת בין רוסיה וארצות הברית על פעולה צבאית במדינה שסועת הקרבות והוא מגיע לאחר שהפרלמנט הרוסי אישר באופן רשמי את הבקשה של נשיא המדינה, ולדימיר פוטין, לשלוח כוחות צבאיים לסוריה.



מועצת הפדרציה, הבית העליון של הפרלמנט של רוסיה, דן בבקשתו של פוטין לאישור פריסת כוחות בסוריה וסרגיי איבנוב, ראש מנהל הקרמלין אמר בתום ההצבעה כי הבקשה אושרה פה אחד.



איבנוב אמר כי החלטה זו היא הכרחית "לא על מנת להשיג מטרות מדיניות מחוץ לרוסיה, אלא כדי להגן על האינטרסים הלאומיים של רוסיה".



פוטין מחויב לבקש אישור פרלמנט לכל שימוש של חיילים רוסים בחוץ לארץ על פי החוקה הרוסית והפעם האחרונה שעשה זאת הייתה במרץ 2014, אז רוסיה סיפחה את חצי האי קרים של אוקראינה.



בקשתו של פוטין באה לאחר הפגישה שלו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, שבו דנו על התעצמות הצבאית של רוסיה בסוריה.