פרשת דיזלגייט: שבוע וחצי לאחר שנחשפה שערוריית פולקסווגן, הקשר הישראלי נחשף.

לאחר שהוגשה לקונצרן הרכב מגרמניה תביעה ייצוגית ראשונה בנושא רמות הפליטה ברכבי הדיזל, ביבואן הרכב צ'מפיון מוטורס מפרסמים היום (רביעי) כי 11 אלף כלי רכב עשויים להיקרא לבדיקה במוסכים ברחבי הארץ.
11 אלף כלי הרכב, שנמכרו בין השנים 2009-2015 הם ככל הנראה בעלי מנוע בו הותקנה על פי החשד התוכנית ששימשה להסתרת נתוני הזיהום האמיתים.

בהודעה רשמית של צ'מפיון מוטורס נמסר היום כי "בהמשך לפרסומי הקונצרן מהימים האחרונים בנושא רמות פליטה ברכבי דיזל, נוכל לציין בשלב זה כי היצרן העביר מספרי שלדות המיועדות, על פי הוראתו, לעבור עדכון טכני. על פי דיווח זה קיימים בישראל כ-11,000 כלי רכב, שנמכרו בין השנים 2009-2015. יש להדגיש כי על פי דיווחי היצרן כלי הרכב בטוחים לנסיעה".
כמו כן נמסר: "אנו ממתינים להנחיות טכניות מצד היצרן על דרך ואופן ביצוע הקמפיין העתידי ונעדכן את הלקוחות הרלוונטיים עם קבלת המידע. צ'מפיון מוטורס, בתיאום עם משרד התחבורה, החליטה, בשלב זה, על הקפאת שיווק כלי רכב מתוך רשימה זו אשר טרם שווקו. צ'מפיון מוטורס תמשיך לעדכן את לקוחותיה ומשרד התחבורה במידע חדש רלוונטי שיהא בידה". 
פרשת הזיופים במבחני זיהום האוויר של מכוניות מתוצרת פולקסווגן, היא ללא ספק אחת הפרשות המסעירות ביותר בתעשיית הרכב בעשורים האחרונים. כזכור, לפני כשבוע וחצי התגלה לכאורה כי החברה העולמית השתילה בדגמי הדיזל שלה תוכנה שמזהה מתי המכוניות עוברות בדיקת זיהום אוויר ודואגת לצמצם את השיעור האמיתי של הזיהום בעת הבדיקה. 
לאחר קריסת המניה  של החברה ולאחר הידיעה שמנגנון הזיוף (אך לאו דווקא ההפעלה בפועל של זיוף כזה) הוטמע בלפחות 11 מיליון מכוניות בארצות הברית– דבר שחייב את פולקסווגן להפריש יותר מ־7 מיליארדי דולרים לכיסוי נזקים שצפויים לה בעתיד מן הפרשה. בעקבות הפרשה, התפטר מרטין וינטרקורן, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן העולמית. 
כמו כן, לאחר מכן התברר כי מכוניות שבהן מוכן מנגנון כזה לפעולה נמכרו גם באירופה, ולכן יכול להיות שגם בישראל, אם כי התקינה האירופית פחות מחמירה עם מנועי דיזל, ולכן לא ידוע אם אי פעם נדרש לעשות במנגנון הזה שימוש.
  
לקראת סוף השבוע האחרון הסתבר שמכוניות שבהן מוכן מנגנון כזה לפעולה נמכרו גם באירופה, ולכן יכול להיות שגם בישראל, אם כי התקינה האירופית פחות מחמירה עם מנועי דיזל, ולכן לא ידוע אם אי פעם נדרש לעשות במנגנון הזה שימוש.