הראפר קניה ווסט, מהמוזיקאים המצליחים בעולם בשנים האחרונות וזוכה 21 פרסי גראמי, הופיע הלילה (רביעי) לראשונה בישראל, בפני עשרות אלפי מעריצים באצטדיון רמת גן. בתום המופע אמר למעריציו: "אתם הקהל הכי טוב שהיה לנו השנה".



קניה ווסט עלה להופיע באיחור של שעה וחצי אבל נתן בחזרה עד טיפת הזיעה האחרונה. הראפר עלה לבמה לצלילי השיר Stronger לבוש בבגדי הסוואה צבאיים עם בלינג רציני בהתאם.



המוזיקאי המוערך והשנוי במחלוקת, שנחשב לקובע טרנדים בעולם המוזיקה והאופנה, נחת בישראל כמה שעות לפני ההופעה והוא צפוי לעזוב את הארץ כבר מחר.



הראפר החליט להופיע בישראל לאחר שהגיע לארץ לפני חמישה חודשים על מנת להטביל את בתו בכנסייה הארמנית בירושלים, עם אשתו כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן. כבר אז ווסט רצה להופיע בארץ הקודש באופן ספונטני, אבל מכיוון שהדבר לא התאפשר – הוא הבטיח שיגיע במועד מאוחר יותר.



סיבה אפשרית נוספת לרצונו של הראפר להופיע בארץ הקודש היא השימוש הנרחב והפרובוקטיבי של ווסט בישו ובאמונתו הנוצרית בשיריו ובהופעותיו. האלבום האחרון שלו נקרא "Yeezus" – שילוב של הכינוי שלו (ייזי) ושמו של ישו, והוא מכריז באחד משיריו: "אני אלוהים".




קניה ווסט על הבמה בישראל. צילום: יוסי מאמיה



ווסט חייך הרבה שלא כהרגלו ושילהב את הקהל בארץ הקודש עם להיטיו מכל הזמנים, מ-"Powern" ,"Black skinned" ,"Niggas in paris ו-"All day". ווסט לא וויתר גם על "Clique" שבו יש אזכור לסופר מודל המקומית שלנו: "גורם לי להרגיש ישראלי/ כמו בר רפאלי".



בין 25 אלף שהגיעו להופעה, בקהל ישבו שני אורחים מיוחדים, הדוגמנית בר רפאלי ובעלה הטרי, עדי עזרא, שקיבלו קריצה אישית בשיר הכולל אזכור של הטופ מודל הישראלית. 



במהלך ההופעה ביקש הראפר להפסיק באמצע את השיר love lockedown, התנצל שהטראק לא תקין והתחיל מחדש. אחרי ששר את השיר "only one" שנכתב גם על משפחתו המפורסמת, אמר הראפר שבדרך כלל בשיר זה מסתיימת ההופעה והוסיף "אתם קהל כל כך רועש שאני חייב להמשיך". 



אולי ווסט עוד יגיע לישראל, כחלק מקמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2020, לאחר שהודיע כי הוא עתיד להתמודד על תפקיד האיש החזק ביותר בעולם. לא ברור עדיין אם השפעת הסמים בהם הודה שהשתמש טרם ההכרזה – הם שהובילו אותו ל"החלטה".



למתעניינים, אשתו של ווסט, קים קרדשיאן, נותרה בביתה עם הבת נורת' בשל הריונה המתקדם. אגב, אם שיגעון הגדלות של ווסט לא מספיק - אמש פורסם באתרי הרכילויות בעולם שתאריך היעד ללידת בנם הוא ה-25 בדצמבר, יום הולדתו של ישו על פי המסורת.



"הכאב הכי גדול שלי בחיים הוא שאני אף פעם לא אזכה לראות את עצמי בהופעה חיה", אמר בעבר ווסט. ובכן, אנחנו זכינו.