נעמה הנקין שנרצחה אמש (חמישי) בפיגוע ירי סמוך לאיתמר, יחד עם בעלה איתם הנקין, בזמן שארבעת ילדיהם ישבו במושב האחורי ונותרו באורח נס ללא פגע, כתבה בעמוד הפייסבוק "אמהות לילדים ופעוטות": "לאור האירועים האחרונים ובכלל... שאלות שמעסיקות אותי. יש לכן ביטוח חיים? (לא של המשכנתא) נרשמתן או שוקלות להירשם לקרן יחד? ושאלה למתקדמים - כתבתן צוואה? או מסמך פחות פורמלי שמגדיר מה קורה עם הילדים אם חס וחלילה...?"



"אנחנו נרשמנו לקרן יחד, אחרי הרבה מחשבה. יש לנו ביטוח חיים של המשכנתא בלבד. ולא כתבנו צוואה - בעלי סירב בתוקף - אבל אני כן במחשבות על ניסוח מסמך, אולי פחות רשמי ולא עם הכותרת "צוואה". סליחה ממש ממי שאני מציפה לה טריגרים. לא חייבים להשתתף", כתבה הנקין לפני כשנה וחצי.


מקורבים למשפחה סיפרו לאחר היוודע הירצחם של בני הזוג, כי איתם הנקין הוא במקור מירושלים ונעמה, בשם הנעורים שלה ערמוני, היא מפדואל. איתם למד כ-10 שנים בישיבת ניר, התגייס לגולני בשנת 2004, יצא לקורס מ"כים ולאחר מכן היה אברך בישיבה וכתב ספר במכון לרבני ישובים בשם "לכם יהיה לאכלה".

איתם היה מרצה במדרשת נשמת אצל אמו הרבנית חנה הנקין שעומדת בראש המדרשה ונעמה הייתה גרפיקאית ובעלת סטודיו לגרפיקה, "סטודיו המעבדה". במסגרת הסטודיו שבבעלותה, הכינה נעמה לחג הסוכות שבו נגדעו חייה פוסטר חינמי להורדה ופרסמה אותו בדף הפייסבוק שלה, והוסיפה: "חג שמח!".


אחת מעבודותיה האחרונות של נעמה הנקין

היא תחזקה חשבון פייסבוק פעיל פרטי וגם את זה של סטודיו הגרפיקה שאותו ניהלה ובו בין השאר כתבה: "חשבון נפש. צריך הרבה אומץ כדי לעשות שינוי. זה דורש התבוננות כנה וישירה במראה, בלי לחפות, בלי לייפייף. להסתכל על ההשתקפות ולומר: "זה לא מספיק טוב. אני רוצה את זה אחרת, ואני מוכן להשקיע בתהליך של שינוי".
 

"זכינו השנה לעבוד עם לקוחות אמיצים. לקוחות עם עסקים קיימים, פעילים ומצליחים בתחומם - שהסתכלו במראה, ראו את הזהות החזותית הקיימת של העסק, את הנראות הויזואלית של הממשק, את הברושור או את האתר, והבינו שהם כבר לא משקפים את המצב הקיים. שצריך עדכון, רענון או התחלה חדשה. הכי קל להישאר עם הקיים. להגיד "לא נורא, העיקר זה השירות, כבר מכירים אותי ככה, סחבנו עם זה עד עכשיו, נסחוב עוד קצת".
 
"אבל המראה לא משקרת... היא מספרת שהשינוי נדרש, ושככל שתדחו אותו זמן רב יותר, יהיה מורכב יותר לבצע אותו. אין כמו שנה חדשה כדי להסתכל במראה העסקית ולקבל החלטה אמיצה: העסק גדל והתרחב, והמיתוג כבר לא משקף את זה. השנה, אמקם את הזהות החזותית של העסק שלי במקום בו אני רוצה להיות", כתבה נעמה בדף העסק.

באחת מתמונותיה של נעמה עם משפחתה, נכתבה לה תגובה: "חייבת להודות שקרה משהו משעשע: האזכור של המסגרת המשפחתית בפייסבוק שלך היה לי מוזר. כי כאילו לפי הפייסבוק מורגש מאד שיש לך עסק, ופחות שיש לך משפחה". לכך ענתה הנקין: "אכן, יש לי משפחה מקסימה ב"ה".



בעמוד הפייסבוק של הספר שכתב איתם הנקין, פורסמה ביקורת על הספר: