לא רבים כולל כותב שורות אלו, שמעו על מלון "נורמן" בתל אביב, אך בעתיד רבים עוד ישמעו עליו.



מלון בוטיק זה, הממוקם בשני מבנים משנות העשרים בעיר הלבנה של תל אביב, זכה בתואר "מלון הבוטיק הטוב ביותר בעולם בשנת 2015". התואר ניתן על ידי יריד ארגון תיירות אמריקאי חשוב בשם JET SETTER, שמדי שנה מפרסם דירוג של מלונות בעולם לפי קטגוריות, כאשר המלון זכה בקטגוריית מלון בוטיק.



לא רק שמלון נורמן אינו ידוע בציבור הרחב, אלא שהמושג "מלון בוטיק" הוא דבר אמביוולנטי.




ירון ליברמן. צילום: מלון נורמן


מה זה בדיוק מלון בוטיק, האם מלון עם כמה חדרים קרי גודל קובע, או משהוא אחר.ירון ליברמן, מנכ"ל המלון מסביר מה המשמעות של מלון בוטיק בימינו.



"מלון בוטיק הוא כמשמעו, קטן ויוקרתי. חנות בוטיק היא חנות קטנה אך לא כל חנות קטנה היא בוטיק, כדי שחנות קטנה תחשב לבוטיק היא חייבת להיות מיוחדת שימכרו מוצרים מיוחדים, שתקרין יוקרה וכך גם בית מלון בוטיק. השם בית מלון בוטיק נכנס ללקסיקון של עולם התיירות לפני כעשר שנים. הוא בא להגדיר מלון קטן שעד אז היו מלונות B&B זולים עם מלונות אומנם קטנים אך ברמה", ליברמן הוסיף.



למה נוצר צורך למלונות מסוג זה?
"משום שהתיירים, בעיקר הנופשים, מאסו במלונות הרשת הגדולות שהם סטנדרטיים ובמידה רבה מאוד בגלל גודלם הם קרים ואין בהם הרגשה חמימה של בית. בנוסף, בשנים האחרונות מתחולל שינוי במערך התיירות של העולם, בין השאר בגלל חברות התעופה LOW COST ובגלל שיש מטוסים יותר מהירים".



"אנשים יוצאים ליותר חופשות בשנה אך לתקופות יותר קצרות, כמו למשל סופי שבוע בבודפשט או פראג. כשתייר בריטי או דרום אפריקאי יוצא לסוף שבוע לברצלונה או לדבלין, הוא מבקש משהוא מיוחד והמיוחד הוא מלון בוטיק שכן הוא מציע אירוח מפנק וחם ונופש אורבני. מלונות אלו בדרך כלל ממוקמים במבנים ישנים במה שקרוי ה-DOWNTOWN, מרכז הערים וזה בהחלט מאפשר לאורחים נגישות קלה לבתי קונצרטים לאופרה ותיאטרון. מלון בוטיק טוב צריך להיות קטן יחסי אך להציע את השירותים שבמלונות הגדולים. לנו למשל יש בריכה על הגג, יש לנו חדר כושר וחדר מסאז'ים".