מצעד בעלי החיים האירוע הגדול ביותר בתולדות התנועה הישראלית לזכויות בעלי-חיים, התקיים הלילה (שבת) בתל אביב.



כ-10 אלף אנשים צעדו מגן מאיר לכיכר רבין, שם התקיימה עצרת מחאה בהנחיית אורלי וילנאי ובהשתתפות מיקי חיימוביץ'. עיריית סחנין ארגנה הסעה לאירוע בעקבות הצתת הכלבייה לפני כשבוע, והכבאים שכיבו את השריפה מצטרפים למצעד.



המפגינים קראו סיסמאות נגד הפגיעה בבעלי החיים: "לא נשתוק מול רוע לב, גם חיות חשות כאב", "תעשייה של דם וסבל, אפרוחים בפח הזבל", "משלוחים חיים הם משלוחי מוות", "בלי עיקור ובלי סירוס – יהיה עוד חתול דרוס".



המצעד נערך זו השנה השלישית ובמוקד המחאה השנה נמצאת הדרישה להפסיק את 'המשלוחים החיים' של עגלים וכבשים מאוסטרליה ומאירופה, לעצור את הרפורמה בשוק בשר העוף, להשקיע בעיקור וסירוס כלבים וחתולים ולהטיל אחריות פלילית להתעללות על מנהלים בתאגידים.



בימים אלה מציינים שנתיים לתחקיר הראשון שחשף התעללות בבעלי-חיים במשחטת "זוגלובק", וטרם הוגשו כתבי אישום בפרשה.המצעד הישראלי מתקיים בסמוך ליום בעלי החיים הבינלאומי שייערך מחר והיום הבינלאומי להזדהות עם בעלי-חיים במשקים תעשייתיים, המצוינים באירועי מחאה ברחבי העולם.



"משנים מציאות למען בעלי החיים זו לא סיסמא"



העיתונאית אורלי וילנאי, מנחת האירוע, אמרה כי "משנים מציאות למען בעלי החיים זו לא סיסמא, אלא דרך החיים היומיומית שלנו. אנחנו לא כאן היום כדי לשכנע את המשוכנעים אלא כדי לתת רוח גבית. כי אדם אחד יכול לשנות, אבל כולנו יחד יכולים להזיז הרים, או לפחות שרים".



מיקי חיימוביץ', מובילת "יום שני ללא בשר" הוסיפה כי "במקום שבו שורפים כלבים, שורפים גם בני אדם".



ארגון המצעד נעשה במשותף על ידי מספר רב של עמותות וארגונים, ביניהם תנו לחיות לחיות, עמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים, ויגן פרנדלי, האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי-חיים, זנגביל, שב"י, החזית לשחרור בעלי החיים, חוות החופש ועוד.



מדי שנה נפתחים במשטרה כ-400 תיקים העוסקים בעבירות על חוק צער בעלי-חיים, אך יותר מ-90% מהתיקים נסגרים ללא כתבי אישום.



בשנת 2014 ננטשו 350 כלבים בעמותת 'תנו לחיות לחיות' ורק בקיץ האחרון הגיעו לעמותה כ-240 כלבים שמשפחותיהם נטשו אותם. ברמה הארצית מדובר על אלפי נטישות בשנה.



כ-4.5 מיליון אפרוחים זכרים מושמדים מדי שנה בתעשיית הביצים בישראל . ב-2014 נערכו בישראל ניסויים בכ-340 אלף בעלי-חיים.