יוקר המחיה בתל אביב לא עולה בקנה אחד עם המשכורת הממוצעת של רוב הזוגות הצעירים בישראל. ישנו פער של עשרות אחוזים ההכנסה הממוצעת למשק בית בישראל שהיא 17,000 ש"ח בחודש, לבין ההוצאה הממוצעת למגורים בתל אביב שעומדת על 15,000 ש"ח בחודש. המשמעות היא הכנסה פנויה של כמה אלפי שקלים בלבד, שאמורים להספיק גם למזון, תחזוקת דירה ורכב, ריהוט, ציוד, בידור, חינוך, תרבות, תחבורה, תקשורת ועוד. 

הפתרון הוא לפיכך למצוא מקום טוב לגדול בו בפרברי תל אביב. אלו כמה הצעות רלוונטיות:
1. גבעתיים

המגורים בגבעתיים זולים בהשוואה לתל אביב אך יקרים ביחס לכל מקום אחר בגוש דן. צפיפות האוכלוסייה בגבעתיים היא 17,000 תושבים לקמ"ר, האוכלוסיה גדלה מדי שנה בשיעור של 0.8% וכיום חיים בה מעל 57 אלף תושבים. 
גבעתיים שייכת למחוז תל אביב ויש בה 14 בתי ספר. מעל 7,000 תלמידים החלו השנה ללמוד בגבעתיים והממוצע לכל כיתה עומד על 28. מבחינה דמוגרפית, רוב התושבים הם בגילאי 30-44 ו-11% מתושבי העיר הם בגילאי 20-29. 
2. הרצליה 
משפחות צעירות אוהבות את הרצליה בגלל הקרבה לחוף הים, כביש החוף ואילון. כיום חיים בהרצליה מעל 90 אלף תושבים והיא נמצאת במקום ה-8 מתוך 10 בדירוג חברתי-כלכלי.
 גם בהרצליה רוב האוכלוסייה שייכת לטווח הגילאים 30-44, אך את המקום השני תופסים בני 45-59. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הסיבה לכך היא שכונת הרצליה פיתוח שבה אוכלוסייה ותיקה, אמידה ומבוססת יחסית.
3. ראשון לציון
ראשון לציון היא העיר הרביעית באוכלוסייתה בישראל. בעיר מפוזרים 84 בתי ספר, מתוכם 54 בתי ספר יסודיים ועוד 49 בתי ספר על יסודיים. בראשון לציון 1,371 כיתות וממוצע התלמידים לכיתה עומד על 27 בלבד. אלו נתונים מרשימים עבור זוגות צעירים שחושבים על הטווח הארוך, בעיקר בגלל תחנות הרכבת הנוחות בצפון ומזרח ראשון לציון, שטחי המסחר ואיזורי התעסוקה. 
4. מודיעין
מודיעין-מכבים-רעות היא אחת הערים המפתיעות של מחוז המרכז בישראל. עם 3% שיעור בגודל האוכלוסייה בשנה ובזכות מקום מרשים בדירוג החברתי-כלכלי, מודיעין היא ללא ספק חלומם הרטוב של עשרות משפחות צעירות בתל אביב. 
אחוז הזכאים לתעודת בגרות בשנת 2013 במודיעין עמד על 83.2%, השכר החודשי הממוצע של שכיר הוא בערך 12,000 ש"ח ובשנת 2009 היא גם קיבלה את "דגל היופי" של המועצה לישראל יפה. גם מבחינת מרכזי קניות, איזורי מסחר, מקומות בילוי, מסעדות או דוכני פיצה מודיעין היא עיר מובילה שיכולה להוות אלטרנטיבה משמעותית לתל אביב.
5. פתח תקווה
האפשרות הזולה מבין כל הערים היא לעבור לפתח תקווה. העיר גובלת בתל אביב, בני ברק וגבעת שמואל וחיים בה היום מעל 220 אלף תושבים. יש בה 109 בתי ספר ו-22.2% מהאוכלוסיה הם בני 30-44. 
בעיר פועלים בתי חולים המשרתים את כל תושבי האיזור, איזור התעשייה שלה הוא הגדול ביותר בארץ ומבחינת משפחות עם ילדים יש הרבה אטרקציות המפוזרות בין מרכזי הקניות קניון אבנת, קניון סירקין, פאואר סנטר ירקונים, יכין סנטר וקניון אם המושבות. בנוסף, היתרון הגדול של פתח תקווה הוא היותה צומת תחבורה ראשי ומגוון עורקי תחבורה נוחים להורים צעירים עם רכבים פרטיים.