עדן אוחיון, רוצח גדי ויכמן, ישאר במאסר עולם. בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את הערעור שהגיש על הרשעתו ברצח ויכמן, לאחר שזה העיר לו ולחבריו על הרעש שעשו מתחת ביתו.



"כואב ומקומם היה לבחון את אירועי הלילה שבו מצא גדי ויכמן ז"ל את מותו", כתבו השופטים בהחלטתם. "חיי אדם הם יקרים מכול. חרף זאת, יש החוזרים ומתייחסים אליהם בזילות שיש בה כדי לזעזע". 



השופטים, אליקים רובינשטיין, חנן מלצר ודפנה ברק-ארז, בחרו שלא לשנות את החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אשר קיבל את טענת התביעה כי  הדקירה הקטלנית בלבו של ויכמן הייתה אירוע רצח ולא הריגה, כפי שטענה ההגנה.

"דקירה באזור החזה מצד שמאל מקימה חזקה לקיומה של כוונת קטילה", כתבה ברק-ארז בהחלטתה, אליה הצטרפו יתר שופטי ההרכב. השופטים דחו את טענתו של אוחיון, לפיה לדקירה קדם קינטור (התגרות) מצד ויכמן – מה שיכול להביא למסקנה כי מדובר בהריגה. 

"היענות המשטרה היתה איטית מדי" 

השופטת מתחה גם ביקורת על התנהלות המשטרה באירוע, וכתבה כי "קשה שלא לחשוב על כך שהיענותה של המשטרה לקריאותיהם של השכנים הייתה איטית, איטית מדי. יש לקוות כי הלקחים מכך נלמדו ויושמו". לסיכום כתבה כי "גסות רוח והתנכרות לרגשותיהם וצרכיהם של אחרים הובילו לעימות אלים. העימות הוליד דקירה קטלנית".
 
עדן אוחיון הורשע ברצח גדי ויכמן בעקבות אירועים שהתרחשו בליל שישי, ה-5 במאי 2012, בפארק ציבורי בשכונת נווה זאב בבירת הנגב. על פי כתב האישום, הכל החל בשל רעש בפארק הסמוך למקום המגורים של המנוח.

מיכל, רעייתו של גדי, ביקשה להרדים את ילדיה הקטנים ופנתה לאוחיון והחבורה שעמו לשמור על השקט, ובתגובה זה קילל אותה. כששב ויכמן לביתו, הוא ירד לפארק הציבורי שבו שהו אוחיון וחבריו, סמוך לשעה 2:15 לפנות בוקר, ונגח בפניו של אוחיון. בתגובה, שלף אוחיון סכין ודקר את ויכמן למוות. אוחיון נעצר לאחר כמה ימים, וטען להגנה עצמית.