נסיון חדירה או הפרת סדר המונית. אירוע חמור נמנע בגזרת כיסופים לאחר שסמוך לשעה 6 בערב במהלך הפרת סדר, הצליחו עשרות פלסטינים לפרוץ את גדר הגבול בסמוך לכיסופים.



כוחות גדולים של צבא הוזעקו למקום והחלו להדוף אותם לשטח הרצועה. לאשר שהושגה שליטה בשטח התברר כי חמישה פלסטינים הצליחו לחדור לשטח ישראל והם נעצרו והועברו לחקירת השב"כ. האירוע עצמו התרחש מרחק מאות מטרים בודדים ממפקדת אוגדת עזה. וכיתות כוננות קיבלו הודעה לשמור על ערנות מוגברת מחשש למצב בו מספר פלסטינים כן הצליחו לחדור. לאחר סריקות ובדיקות מול כיתות הכוננות לא עלה דבר.



האירוע עצמו צונזר מיד במטרה למנוע המון נוסף שיגיע לנקודה והאירוע יצא משליטה ורק לאחר פיזור הפלסטינים חזרה לרצועה התירה הצנזורה לפרסם את האירוע. באזור בו התרחשה הפריצה נעשו סריקות לשלול פרצה בגדר ולא נמצא דבר. לצד המתיחות בדרום ופריסת כיפות הברזל לתושבים בדרום לא ניתנו הנחיות מיוחדות.



גורם בצה"ל מסר "כי מדובר בהפרת סדר של עשרות פלסטינים בדרום הרצועה, המתפרעים ביצעו מספר ניסיונות לפגיעה בגדר תוך התקרבות אליה. במהלך האירוע עשרות מתפרעים חצו לשטח הארץ והוכלו ע"י הכוחות בסמוך לגדר". הגורם הוסיף כי "האירוע היה תחת שליטת כוחותינו המלאה והסתיים כאשר 5 מן החוצים נלקחו למעצר והיתר חזרו לשטח הרצועה". לא היו נפגעים לכוחותינו.



מוקדם יותר היום,שלושה בני אדם, בהם נער פלסטיני בן 13 ונער בן 15 נהרגו מאש צה"ל במהלך עימותים על גדר המערכת מזרחית לחאן יונס, כך על פי דיווחים פלסטינים. באירוע נפצעו תשעה בני אדם. 



מצה"ל נמסר בתגובה כי המפגינים יידו אבנים וכי זוהו שלוש פגיעות.עוד על פי הדיווחים הפלסטינים, נפצע צעיר בן 20 מירישל צה"ל בבית חנון שבצפון הרצועה. 



מדוברת של צה"ל נמסר כי כ-200 פלסטינים התגודדדו ליד הגבול בין ישראל לרצועה ויידו אבנים וצמיגים בוערים לעבר חיילים המוצבים במקום.