מאזינה: אני בת 31 וחצי ונמצאת בשבוע 28 להריון. לאחד שגיליתי שיש לי סוכרת הריון, הלכתי לדיאטנית שתבנה לי דיאטה, אך הרופא שלי, שמומחה להריון בסיכון גבוה, סתר את התפריט שלה. לדבריה, אי צריכה לאכול שלוש ארוחות ביום. הרופא שלי ממליץ על שבע ארוחות. בנוסף, הוא אמר לא לאכול פחמימות בכלל. מה לעשות?



פרופסור קרסו: את ככל הנראה צריכה דיאטה דלת פחמימות שמורכבת מארוחות קטנות אותן תאכלי כל שעתיים וחצי, שלוש שעות. קחי בחשבון שחיטה זה קמח וקמח זה פחמימה. כלומר, חיטה מתפרקת לסוכרים ולכן עליך להפחית בפחמימות. 
 
את יכולה לאכול שתי פריכיות אורז עם קצת גבינה, טחינה או אבוקדו. את יכולה לאכול ביצה או חביתה, ירקות ואם ממש בא לך מתוק, תאכלי פרי, אבל לא יותר מאחד ביום.
 

תפוחי אדמה מעלים את הסוכר ולכן לא מומלץ לאכול אותם בסוכרת. בנוסף, השתדלי להימנע מאורז, שכן הוא ידוע כמקפיץ סוכר אצל חלק מהאוכלוסייה. התגובה לסוכרים מאד אינדיבידואלית ולכן עליך לבדוק תמיד איך המאכלים משפיעים עליך וכך להחליט איזו כמות את יכולה לאכול.
 
אם עדיין אינך בטוחה מה לעשות, את יכולה לגשת למרפאה מטבולית (מתמחה בחילוף חומרים) שקיימת בכל בית חולים או ללכת למרפאת סוכרת. שם יש דיאטנית מומחית שתוכל להרכיב לך תפריט נכון למצב שלך. 
 
מתוך תוכניתו של פרופ' רפי קרסו, כל יום שישי ב־13:00 ב"רדיו ללא הפסקה"