הפרות סדר ועימותים של פלסטינים וערבים תושבי ישראל עם שוטרים ועם חיילי צה"ל נמשכו גם אתמול בירושלים, ברחבי הגדה המערבית וגם בכמה יישובים בשטח ישראל. בשני הצדדים מדווחים על ירידה במספר העימותים, אך מציינים כי נרשמה בכולם עלייה ניכרת במספר המשתתפים.



מנגד, ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל ממשיכה להתסיס את השטח, ואתמול היא הודיעה כי תקיים מחר שביתה כללית במגזר במחאה על מה שמכנים חבריה "הסכנה למסגד אל־אקצא והאצבע הקלה של המשטרה על ההדק". השביתה תכלול השבתת חנויות ובתי עסק וכן את מערכת החינוך ביישובים הערביים. במקביל תתקיים שביתה כללית גם ביישובי הגדה וברצועת עזה. שיאה של המחאה מחר תהיה בהפגנה של רבבות המתוכננת להתקיים בסכנין שבגליל, ובמשטרה כבר נערכים לאפשרות של הפרות סדר המוניות.
 
עוד החליטה אתמול ועדת המעקב כי כל חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, ללא יוצא מן הכלל, יעלו ביום רביעי למסגד אל־אקצא בהר הבית יחד עם חברי ועדת המעקב, הכוללת גם ראשי מועצות ואנשי דת. זאת בניגוד להנחיה שהוציא ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר, האוסרת על חברי כנסת יהודים וערבים לעלות להר הבית.
 

ח"כ ג'מל זחאלקה אמר בעקבות ההחלטה: "אנו דורשים להפסיק לאלתר את הביקורים הפרובוקטיביים של אנשי הימין לרחבת מסגד אל־אקצא ודורשים ביטול כל ההגבלות על כניסה של מוסלמים למסגד. נתניהו ממשיך לשפוך שמן על המדורה בהצהרותיו הקיצוניות ובניסיונו להגביל את חופש הפעולה הפוליטי על ידי איום בהוצאת התנועה האסלאמית מחוץ לחוק וקריאתו להעמיד את ח"כ חנין זועבי לדין בגלל קריאתה למאבק עממי. נתניהו מתנהג כאחרון הח"כים המטורפים בספסלים האחוריים של הליכוד".
 
גורם ביטחוני בכיר בישראל מסר אתמול כי יום האתמול בגדה המערבית עבר עם "מעט מאוד אירועים חריגים ביחס לימים האחרונים". לדבריו, "ישנה רגיעה יחסית בשטח, אולם רק לאחר כמה ימים שקטים נוכל לדעת אם הגל הזה מאחורינו, כי עוד מוקדם להעריך". באבו דיס בגזרת בית לחם נפצע קל בידו קצין מג"ב בעימות עם צעירים מקומיים. כ־20 פלסטינים נפצעו מירי של חיילים שהשתמשו ברובי רוגר במעבר טול כרם. בבית עומר נרגמו שני רכבים של מתיישבים בסלעים. בעימות שהתפתח במקום נפצעו חמישה פלסטינים.
 
בשעות הצהריים נפצע קל צעיר ישראלי (25) מיידוי אבנים לעבר רכבו במחסום א־זעים, סמוך למעלה אדומים. שעה לפני כן נפצע קל תייר מקנדה מיידוי אבנים לעבר רכבים בכביש המחבר בין קריית ארבע למערת המכפלה בחברון. מתיישב כבן 30 נפצע בבוקר באורח קל מיידוי אבנים לעבר רכבו בכביש 60 בסמוך לגוש עציון.
 
הפרת סדר שבה השתתפו כ־500 פלסטינים נרשמה בסמוך למחסום חווארה שבאזור שכם, הפלסטינים יידו אבנים לעבר חיילים והבעירו צמיגים. עשרה מהם נורו מירי רוגר וכדורי גומי ופונו בכלי רכב מקומיים לבתי חולים בגדה. באותה שעה התעמתו כ־600 פלסטינים עם כוחות צבא ומשטרה בפאתי טול כרם. 12 פלסטינים נפגעו מירי רוגר. על פי דיווחים פלסטיניים, אתמול נפצעו בגדה המערבית 51 איש מירי חי, 71 איש מפגיעות כדורי גומי ושישה נוספים שסובלים מכוויות.
 
בסמוך לבסיס הטכני במפרץ חיפה עוכב לחקירה בן מיעוטים (23) מאחד הכפרים הסמוכים, לאחר שבתיקו נמצא פגיון. הצעיר הועבר לחקירה בתחנת זבולון. גם בבני ברק עצרה יחידת השיטור צעיר בן 17 וחצי תושב המשולש, לאחר שעל גופו נמצא פגיון. החשוד הועבר לחקירה בתחנת מרחב דן במשטרה. בשעות אחר הצהריים התקבל במוקד המשטרה דיווח על קבוצת נערות יהודיות שתקפו באמצעות גז מדמיע פלסטיני העובד בחנות ברחוב יפו בירושלים. שלוש נערות עוכבו לחקירה על ידי שוטרי תחנת לב הבירה.
 
ובתוך כך נענתה הליגה הערבית לבקשת הרשות הפלסטינית ותערוך ביום שלישי כינוס חירום לדון באירועים בגדה המערבית וברצועת עזה. בבקשת נציגת הרשות בליגה הערבית נאמר כי יש לדון ב"פגיעה בפלסטינים בכל רחבי פלסטין הכבושה, ובעיקר במסגד אל־אקצא, שציונים קיצוניים מחללים אותו בחסות כוחות הכיבוש".