הותר לפרסום היום (שני) כי נעצרו מבצעי פיגוע השלכת המטען לעבר מוצב "הפנורמה" לפני חודשיים' בו נפצע חייל באורח בינוני.



בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל נעצרו מבצעי ההפיגוע שהתרחש במוצב הסמוך ליישוב הר גילה, בליל ה-19 באוגוסט.



העצורים הם אסעד אבראהים צאלח אסעד, בן 18, תושב מחנה הפליטים עאידה, הסמוך לבית לחם, ושני קטינים, אף הם תושבי המחנה.



בחקירתם הודו השלושה בביצוע הפיגוע , וכן בפעילות טרור עממי נוספת, הכוללת ייצור מטעני צינור והשלכתם..



חקירתם של חברי החוליה הסתיימה לאחרונה, ותיקי החקירה בעניינם הועברו לתביעה הצבאית ביהודה לשם הגשת כתבי אישום כנגדם.



בשב"כ הוסיפו כי בתקופה האחרונה משקיעים כוחות הביטחון מאמצים רבים למיגור פעילות הטרור העממי בגזרה זו, בדגש על אזורי החיכוך עם אזרחים ישראלים וכוחות הביטחון, לנוכח רמת האיום הגבוהה.



כזכור, חייל נפצע בינוני בהשלכת מטען חבלה לעבר מוצב צה"ל, סמוך לבית ג'אלא, בכביש 60 בין המנהרות להר גילה. החייל נפצע מהדף ומרסיסים ופונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים.



רצח בני הזוג הנקין ז"ל - פיגוע מתוכנן היטב



בשבוע שעבר הותר לפרסום כי נעצרו חמשת המחבלים שרצחו בפיגוע ירי את בני הזוג איתם ונעמה הנקין ז"ל. המעצר התבצע כיממה אחרי ביצוע הפיגוע, זאת לאחר פעילות מהירה של השב"כ ומאמץ מודיעיני ומבצעי לאיתור המעורבים.



"המעצר התאפשר בזכות פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת לשב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. העצורים הועברו לחקירת השב"כ והודו במעורבותם בפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין ז"ל", כך נמסר מהשב"כ.



במסגרת חקירת החוליה עולה עד כה כי המחבלים, אשר משתייכים לתנועת החמאס בשכם, מנתה חמישה פעילים אשר לכל אחד מהם תפקיד מוגדר - פעיל אחד פתח את ציר התנועה ובדק כי אין כוחות צבא באזור, ברכב המפגעים נסעו שלושה פעילים - נהג ושני מפגעים וכן נעצר מפקד החוליה שלא היה ברכב. כמו כן, נעצרו מספר חשודים נוספים כסייענים של החוליה.



חברי החוליה מסרו בחקירתם כי בערב ביצעו שניים מחברי החוליה נסיעה בציר בו מומש הפיגוע ובחרו את הנקודה בה יבצעו את הירי. לאחר מכן אספו את יתר חברי החוליה, כאשר אחד מהם יצא לבצע פתיחת ציר. עם קבלת האישור לכך שהציר 'נקי', יצאה חוליית הירי לנסיעה, זיהתה את רכבם של משפחת הנקין וביצעה לעברם ירי.



לאחר עצירת הרכב, שני חברי החוליה ירדו מרכבם וביצעו ירי נוסף, מטווח קרוב מאוד, לעבר יושבי הרכב תוך כדי ירי זה נורה בטעות אחד המחבלים בידו על ידי חברו, ואקדח שהיה ברשותו נפל ונותר בשטח. "אקדח זה נתפס על ידי כוחותינו" נמסר מהשב"כ.



לאחר שנפצע חברי החוליה נמלטו מהמקום אל העיר שכם. בנוסף מסרו חברי החוליה כי היו מעורבים בשבועות האחרונים בשני פיגועי ירי ללא נפגעים. בפיגוע לעבר רכב ישראלי בסמוך לכניסה לקדומים בסוף אוגוסט. פיגוע בו נפגע רכבו של רונן אדרי, תושב שבי שומרון, ממספר קליעים. למרבה המזל לא היו באירוע זה נפגעים בנפש.