שגריר ישראל הנכנס לאו"ם, דני דנון, החל את עבודתו ופנה היום (רביעי) למועצת הבטחון ולמזכ"ל האו"ם: "רק הפסקת ההסתה הפלסטינית תביא להרגעת הרוחות"
 
דנון הוסיף: "גל הטרור ממשיך להכות ברחבי ישראל, והוא אינו פוסח על אף אחד- לא על תינוקות, לא על ילדים, לא על נשים ולא על גברים. כולם נחשבים למטרות מהלכות. אזרחי ישראל חוששים ללכת ברחוב, הם נמנעים מלנסוע לעבודה בתחבורה ציבורית, והם חוששים לחיי ילדיהם בכל פעם שהם עוזבים את הבית. משטר הטרור הזה חייב להפסק". 
 
השגריר הנכנס אמר כי האלימות היא תוצאה ישירה של ההסתה הפלסטינית: "טבח חסר רחמים שכזה לא נוצר בוואקום. הוא תוצאה ישירה של ההסתה הפלסטינית; הוא תוצאה של הסתה מכוונת שנועדה לזהם את מוחם של ילדים קטנים בשנאה; והוא תוצאה של הסתה שמפיצה האשמות כוזבות נגד ישראל, בעיקר בנוגע לסטטוס קוו בהר הבית, למרות שראש ממשלת לישראל חזר והדגיש שמדינת ישראל מחויבת לשמירתו". 
 
השגריר דנון קרא למזכ"ל ולמועצת הבטחון לצאת בגינוי חד וברור נגד ההסתה הפלסטינית שמתדלקת את הטרור: "רק הפסקת ההסתה הפלסטינית תביא להרגעת הרוחות". 

פרושאור נפרד מתפקידו: "מאמין יותר מתמיד בישראל" 


 בתוך כך, השגריר היוצא באו"ם, רון פרושאור, נפרד מתפקידו, ונפגש בארבע עיניים עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון. השניים סיכמו את כהונתו בת ארבע השנים של פרושאור בארגון ושוחחו על המצב בארץ. 



המזכ"ל הביע הערכה על תרומתו של פרושאור ועל עבודתם המשותפת ופרושאור הזמין את המזכ"ל לשוב ולבקר בישראל. פרושאור נפרד בטקסט סיום בעמוד הפייסבוק שלו, בו כתב בין השאר: "במשך כל השנים באו"ם אמרתי שאני הולך במסדרונות הארגון, גאה וזקוף קומה, כשאני יודע את מי אני מייצג ואת מה אני מייצג, ובתחושה הזו אני גם חוזר ארצה". 



פרושאור אמר כי הוא מאמין בציבור הישראלי: "אני מאמין בעמידה האיתנה של החברה הישראלית מול האתגרים שעמם היא מתמודדת יום יום. היום, בסיום כהונתי כשגריר ישראל באו"ם, אני מאמין בישראל ובציבור הישראלי יותר מתמיד. ומעל לכל, אני שמח לחזור הביתה".