אחרי היום הקשה אתמול, היערכות שיא של כוחות הביטחון ברחבי הארץ. 

צה"ל נערך למימוש החלטת הקבינט המדיני ביטחוני לתגבר את משטרת ישראל. במהלך היום (רביעי) צפויות להגיע שש פלוגות לסיוע למשטרה. הפלוגות יפעלו במתכונת "שילוב זרועות" עם משטרת ישראל, כלומר, פעילות משותפת של חיילים ושוטרים.



החלטה זו התקבלה כחלק משורת ההחלטות של הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס אתמול בעקבות גל הטרור בבירה וברחבי הארץ.



נתניהו מקדש את הסטטוס קוו ואין כל חדש בצעדיו. בן כספית 

ועדת החוץ והביטחון אישרה היום  את החלטת הקבינט הביטחוני לגייס 1,400 אנשי מילואים של מג"ב.

הקבינט המדיני בטחוני, שקיבל אתמול שורה של החלטות לטיפול במצב הבטחוני המעורער, יתכנס היום שוב בשעות הצהריים. הקבינט צפוי לדון בנושאי ההסתה מצד התנועה האסלאמית והאחים המוסלמים. 


במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל ולוחמי מג"ב ביהודה ושומרון 21 מבוקשים. 15 מהמבוקשים שנעצרו חשודים בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.  המבוקשים הועברו לחקירה. 




במהלך הלילה גם פונה אל חדר המיון חייל צה"ל, אשר נפגע מסלעים שנזרקו לעברו בכביש 60 ליד כפר סינג'ל. הוא נפצע קל ומצבו יציב. הוא נמצא בהכרה וסובל מחבלת פנים. 



בין ההחלטות שקיבל אתמול הקבינט, גם החלטה כי בנוסף להריסת בתי מחבלים לא תתאפשר בנייה מחודשת במקום בו נהרס בית מחבל. עוד הוחלט להחרים את רכושם של מחבלים שביצעו פיגועים ולשלול תושבות קבע למפגעים.



עוד אושרה המלצת שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ להקמת מערך אבטחה של התחבורה הציבורית בירושלים. החלטת הקבינט כוללת גיוס של 300 מאבטחים נוספים לתחבורה הציבורית בירושלים בעלות 80 מיליון שקלים.


ההחלטה התקבלה בהתאם לתוכנית שגובשה במשרד התחבורה. עד לגיוס ותהליך ההכשרה של המאבטחים, צה״ל יעמיד לרשות התחבורה הציבורית בירושלים את כח האדם הנדרש, אשר ייתן את המענה בעת איום או אירוע טרור.