ניסיונות הפיגועים של הפלסטינים בירושלים נמשכים.



לאחר יום יחסית שקט, שעבר על כוחות הביטחון ואזרחי ירושלים, בעיקר לאחר יום הדמים אמש, התרחש בשעות אחר הצהריים (רביעי) ניסיון פיגוע בשער שכם בעיר, אשר נוטרל במהירות על ידי כוחות הביטחון שמסביב.



על פי דיווח ראשוני, כוח שוטרי מג״ב הבחין בצעיר יושב בסמוך לשער שכם כשהוא לבוש בבגדים מנומרים. הצעיר נראה לחוץ והעלה את חשדם, הם ניגשו לבדוק אותו תוך שהם שומרים מרחק ביטחון. עם הגיעם אליו, שלף סכין וזינק לעברם בנסיון לדקור אותם, השוטרים הגיבו מיד וביצעו ירי לעברו, המחבל המשיך לרוץ לעבר כוח שוטרים שהיה בשער שכם כשהסכין בידו. השוטרים זיהו אותו עם הסכין וקריאות לעברם מכוח מג״ב שמדובר במחבל, ביצעו ירי מדוייק לעברו וניטרלו אותו.



המחבל ההרוג. צילום: אברהם צמח, מדברים תקשורת



כוחות רבים הגיעו לשטח, ואף הרחיקו סקרנים מהאזור מחשש כי היה על המחבל מטען, חשש שהוסר מאוחר יותר. המחבל לבש מכנסיים צבאיים מנומרים, אשר עלולים להטעות בתחילה, דבר שעשוי לתת לו יתרון קל, אך למרבה המזל, לא הצליח לבצע את זממו.



צחי כהן, כתב ערוץ הכנסת, שהיה במקום סיפר כי: "הגענו למקום 15 שניות לפני שהוא קרה וראינו מה היה אחרי האירוע. ישנם כוחות ביטחון גדולים שהיו באיזור. זה קרה בשער שכם מחוץ לעיר העתיקה. האזור הזה מלא כוחות. התגובה היתה מאוד מהירה, הוא היה עם מכנס צבאי מנומר ומהירות התגובה היתה מהירה. תוך דקות האירוע הסתיים".



לפני כשלושה ימים היה ניסיון לפיגוע דקירה בשער שכם כאשר צעיר ערבי חשוד כי ניסה לדקור לוחם מג"ב בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים ונוטרל.



המדים אותם לבש המחבל, היום. צילום: דוברות המשטרה