ח"כ מייקל אורן (כולנו), לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית, הניח אתמול על שולחן הכנסת הצעת חוק שתחייב את שירת המנון המדינה "התקווה" בכל פתיחת מושב הכנסת. 

לדבריו, בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי מתערער בקרב חלקים שונים בציבוריות הישראלית, הידרדרות שבאה לטענת אורן לידי ביטוי בכך שאזרחים מסוימים מערערים על זהותה של המדינה ואף מעלים סימן שאלה לגבי הלגיטימיות שלה.
"אחד מן הסממנים לפגיעה זו היא חוסר נכונותם של מיעוטים מסוימים לכבד את ההמנון הישראלי. פגיעה זו לא הייתה מתקבלת על הדעת בכל מדינה דמוקרטית המכבדת את עצמה", אמר ח"כ אורן.

הוא ציין כי באנגליה יהודים ומוסלמים קמים כאשר שרים את ההמנון הבריטי ומצדיעים למלכה המשמשת לא רק כריבון, אלא גם כראש הכנסייה האנגליקנית ומצדיעים לדגל שעליו מתנוססים שלושה צלבים. השגריר לשעבר ביקש לשאול: "אם כך, מדוע שבמדינת ישראל, שהיא מדינת הלאום של העם היהודי ישנה בעיה של בני מיעוט לקום לכבוד את ההמנון או לכבד את דגל המדינה שעליו מתנוסס מגן דוד"?.

 מייקל אורן. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
 
עוד הסביר על הצעת החוק: "ההמנון, כמו הדגל והמנורה הוא בין הסמלים החשובים ביותר שלנו. עלינו לדאוג לכך שישמרו על כבודו ולא יבזו אותו, לכן הגשתי את הצעת החוק בדבר שירת המנון המדינה בכל פתיחת מושב הכנסת."
אורן אמר כי הצעת החוק רלוונטית בזמנים אלה יותר מתמיד: "אני מגיש את הצעת חוק זו בימים טרופים אלו מאחר שעל מדינת ישראל לבסס ולקבע את מעמדה כמדינה יהודית ודמוקרטית. זלזול בסמלי מדינה כמו ההמנון והדגל הם מדרון חלקלק המביא לכך שדברים חמורים יותר כמו הסתה וקריאה לאלימות נשמעים ללא הרף. הגנה על סמלי המדינה הוא בין הצעדים הראשונים שעלינו לנקוט על מנת לחזק את מעמדה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".