נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח היום (חמישי) ביקורת על דברי אבו מאזן וגורמים אחרים המבקרים את טיפולה של ישראל בגל הטרור הנוכחי.

לדברי ריבלין, "האמת איננה יחסית, אי אפשר להפוך רוצח לקורבן ולהאשים את מי שעל שהגן על עצמו".
הנשיא, שדיבר בטקס הצהרת אמונים של 16 שופטים חדשים אמר: "גם ברגעים אלו בצוק העיתים, איננו יכולים להתעלם מהמאורעות לנגד עיננו. הדמוקרטיה הישראלית מבוססת על חוק ומשפט, מדינת ישראל לא התפשרה מעולם ולא תתפשר לעולם, לא על המשפט ולא על הצדק".

עוד הוסיף הנשיא ואמר כי "שמה של מערכת המשפט בישראל- יוצא לפניה, והיא נמנית על הטובות שבמערכות המשפט בעולם כולו. זאת, על אף שהיא נדרשת לפעול במציאות לאומית, ביטחונית וחברתית, מורכבת ביותר שבה אכיפת החוק ועשית הצדק והמשפט, קשות שבעתים. למלאכת השיפוט, נדרשים חכמה ובקיאות בעולם המשפט, אך באלה לא די. בראש ובראשונה, נדרשת לו לשופט- אנושיות. רגישות, אנושית וחברתית- לציבור ולעומדים לפניו בדין."
נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, התייחסה אף היא בדבריה למציאות הביטחונית ואמרה: "השבעה זו נערכת הפעם בצל הירצחם של חפים מפשע ופציעתם של אנשים רבים כולל ילדים בכל רחבי הארץ. קשה לחגוג בימים קשים אלה. אני מבקשת להביע בשם מערכת המשפט ובשמי תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים".
כזכור, את דבריו אמר אבו מאזן בנאום מצולם שהופנה בעיקרו לפלסטינים במזרח ירושלים. בנאומו הוא התייחס לגל הטרור הנוכחי, האשים את ישראל בהידרדרות המצב וקרא לפלסטינים גיבורים. עוד הוסיף כי "הניצחון קרב" ואמר כי ישראל אשמה בהוצאה להורג בדם קר של המחבל בן ה-15, אחמד מנסארה,אשר נורה לאחר שדקר נער בן 13 בפיגוע הדקירה בפסגת זאב

בניגוד לטענתו של אבו מאזן, במהלך היום פורסמו תמונות של אחמד מנסארה, כשהוא מטופל בבית חולים הדסה בירושלים.