בליכוד מנסים להילחם בנגע ההדלפות ואוסרים מעתה על שרים, חברי כנסת ועוזריהם להכניס מכשירי טלפון ניידים לאולם סיעת הליכוד.



על הגזירה החדשה הודיע היום (חמישי) יו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי, במכתב ששלח לכל חברי הסיעה וזאת בעקבות הקלטות מדברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבה סגורה של סיעת הליכוד ששודרו השבוע בגל"צ.



"אין בכוחנו לצערי למנוע הדלפות מישיבות סגורות אבל אין להשלים עם תופעה של הקלטות חשאיות בישיבות הסיעה ומסירתן לכלי התקשורת", כתב הנגבי לחברי סיעת הליכוד.



"אין צורך להרחיב עד כמה פוגעת פעולה כזו ביכולתם של כל חברי הסיעה לנהל דיון פנימי חופשי בסוגיות רגישות. מעולם לא ארע דבר כזה בסיעתנו ויש לוודא כי היתה זו הפעם האחרונה", הוסיף הנגבי.



לפיכך הורה הנגבי כי "החל מהישיבה הקרובה נותיר כולנו שרים ח"כים ועובדי סיעה את מכשירי הטלפון הניידים מחוץ לאולם הדיונים".




המכתב שנשלח לחברי הליכוד



"תהיו מנהיגים, תפסיקו לשחק"



בהקלטות שפורסמו נשמע נתניהו אומר: "אנחנו עובדים קשה ואני מקבל מכאן ומכאן. מהשמאל אין לי בעיה - אבל מכוחותינו?! אני מצפה לתמיכה ולא במשחקים 'איך אני מקושש קולות' ו'איך אני רוכב על שני הצדדים'. תהיו מנהיגים, תפסיקו לשחק!".



בנוסף, ראש הממשלה התייחס לביקורת נגדו, על כך שהוא לא בונה בירושלים וביהודה ושומרון בזמן שבשמאל מאשימים אותו שמספר המתיישבים עלה מ-280 אלף ל-400 אלף. הוא אמר: "ברוך השם, הנתונים הללו לא רחוקים מהמציאות". כל זאת, לדברי נתניהו, בשנים שהמדיניות הרשמית של האמריקאים היא לא לבנות אף לבנה. "תשאלו את בני בגין איך עשינו את זה", אמר.