דוריס אוליך במופע מחול ראשון בישראל


אוליך תופיע כאן בדואט More Than Enough, במהלכו היא עורכת ראיונות חיים בטלפון.  אוליך, מיוצרות המחול המצליחות בסצינת המחול העכשווי באירופה, מדגישה בעבודתה את הרצון לשלמות וביטחון עם הגוף הנשי, עוסקת בגוף וביחס החברה אליו, ולא מעט מעבודותיה מוצגות בעירום מלא. 

דןריס אולריך. צילום: andrea szaltsman

שבת, ב-20:30, במרכז כלים לכוריאוגרפיה, יצחק נפחא 2, בת ים. להזמנת כרטיסים:  [email protected]
סרט הודי
‘הדרך לבוליווד’, מופע ססגוני ומהנה, מגיע  ממומבאי. עשרים ושנים רקדנים בתלבושות צבעוניות, קטעי וידיאו-ארט, שירים פופולריים וסיפור אהבה - לוקחים את הקהל למסע בתרבות ההודית, דרך סיפור אהבה שובר לב ומסתורי, כמיטב המסורת הבוליוודית. 


הדרך לבוליווד. צילום: ליאוניד פרדול, יח"צ

כוריאוגרף ובמאי המופע הוא אשלי לובו, ממובילי סגנון מופעי הבוליווד.

22-27.10, מרכז סוזן דלל, תל-אביב, 31.10, בבאר שבע. כרטיסים: www.eventim.co.il  או בטלפון 9066*
זוהר בגוספל

סגיב כהן, איריס ועופר פורטוגלי, ומקהלת הגוספל שרים זוהר ארגוב ‘את לי לילה’, מופע חדש המחבר את שיריו של זהר ארגוב למוסיקת הגוספל העשירה והסוחפת, עולה לציון 60 שנים להולדתו של הזמר. 
 
סגיב כהן חובר לאיריס ועופר פורטוגלי ולמקהלת הגוספל שלהם, לביצוע שירי זוהר ארגוב בעיבודים חדשניים ברוח מוזיקת הבלוז והגוספל.
שלישי בתיאטרון גבעתיים, 21:00, חמישי בלהבות חביבה, 22:00.
גאון הבוזוקי

כריסטוס ניקולופולוס, מי שהלחין רבים מהשירים היווניים האהובים, מגיע לתל אביב כריסטוס ניקולופולוס, נגן הבוזוקי הווירטואוז והמלחין המחונן, ששיריו בוצעו על ידי גדולי זמרי יוון, וחלקם תורגמו לעברית והפכו גם כאן ללהיטים, מארח במופע את הזמרים יוטה נגה, ואסיליס לקאס, לביצוע של שיריו המוכרים. 
את ניקולופולוס מלווה תזמורת של שבעה נגנים.


כריסטו ניקולופולוס. צילום: 
ליאוניד פרדול, יח"צ
 
תל אביב ,  היכל התרבות יום חמישי. כרטיסים *9066, www.eventim.co.il
חוזרים לבובר

יום עיון לציון חמישים שנה למותו של מרטין בובר. ארגון יוצאי מרכז אירופה, מכון ליאו בק ובית שלום עליכם, מציינים חמישים שנה למותו של מרטין בובר ביום עיון תחת הכותרת ‘בובר כאן ועכשיו - מבט עדכני על משנתו. בשנים האחרונות צצו ברחבי תל-אביב כתובות גרפיטי הנושאות את המילים “מרטין בובר צדק”, בתוספת המילים “google it”. מדוע בובר שב ותופס מקום מרכזי בשיח האינטלקטואלי, הפוליטי והחברתי של ישראל בת ימינו? שאלה זאת ואחרות יועלו במהלך יום העיון. 


מרטין בובר
 
23.10, בין השעות 10:00-13:30 בבית התפוצות, רח’ קלאוזנר 15, קמפוס אוניברסיטת תל אביב, רמת אביב. הרשמה בטלפון 03-5164461
החופש לרקוד

בכורה עולמית ליצירה ‘חופש’ בלהקת המחול בלט נס ציונה. להקת ‘בלט נס ציונה’ פותחת את העונה עם בכורה של מחול חדש שיצר מנהלה האמנותי אלי לזר, ’חופש’.
 
זוהי יצירה בסגנון ניאו-קלאסי, הראשונה שמעלה לזר בישראל מאז חזרתו לארץ, והיא מבטאת את תחילתו של מסע חדש, ועוסקת במעגל החיים מנערות לבגרות.

22.10, 23.10, ב-21:00, בקרית התרבות נס ציונה, 08-9304020
אינדי קלאסי

להקת Sebadoh מגיעה לישראל השבוע להקתו של לו ברלו (.Dinosaur Jr.) תופיע במועדון בארבי תל אביב ביום ראשון.  את המופע תפתח להקת האינדי הותיקה 'מלכת הפלקט'.
 
Sebadoh נוסדה ב-1986 בווסטפילד מסצ’וסטס, על ידי אריק גפני, ובסיסט Dinosaur Jr. - לו בארלו. הלהקה היא מחלוצות סגנון הלואו פיי באינדי האמריקאי, לצידן של להקות כמו פייבמנט וגאיידד ביי ווייסז. 



יום ראשון, בארבי תל-אביב, ב-20:30 (פתיחת דלתות), כרטיסים: www.barby.co.il.
תערוכת יחיד

תערוכת יחיד לעלמה יצחקי במוזיאון תל אביב לאמנות. יצירתה של יצחקי, זוכת פרס רפופורט לאמן צעיר, נטועה בנוף של דרום תל-אביב. 
יצחקי בוחנת את המרחב הגיאופוליטי מבעד לשגרת היומיום, לוכדת רגעים של הפוגה ושל אינטימיות. למרות ההתמקדות בחולף, הקומפוזיציות של יצחקי נבנות בקפידה, תוך אימוץ של מחוות ומוסכמות מתולדות האמנות. 

פתיחה: שלישי, 20.10, שעה 20:00, מוזיאון תל אביב לאמנות.
מציאות תלויה

קונצרט מיוחד של תזמורת ‘הפילהרמוניה של האומות’ יחד עם ‘סינפונייטה באר שבע’ הסינפונייטה הישראלית באר שבע, ביחד עם ה’הפילהרמוניה של האומות’, יקיימו קונצרט חגיגי לציון 50 שנה ליחסים הדיפלומטיים ישראל-גרמניה. 
 
בקונצרט, בניצוחו של מאסטרו יוּסְטוּס פרנץ, יבוצעו בבכורה עולמית היצירות ‘הדים וכלים’ מאת יוֹהָנֶס מוֹצֱ'מָן מגרמניה ו’מציאות תלויה’, לתזמורת קאמרית, מאת המלחין הישראלי הצעיר גילעד הוכמן. שתי היצירות מקיימותביניהן דיאלוג מוזיקלי, תוך ציטוט הדדי של יצירותיהם הקודמות. 

23.10, ב- 16:00, במשכן לאמנויות הבמה, תל אביב.
איזה תכשיט

תערוכה חדשה במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב  סוקרת 67 שנות צורפות ישראלית. 'חומרי הזמן – תכשיט ישראלי 7', שנפתחה השבוע, מציגה כ-450 עבודות של טובי המעצבים המקומיים, בהם גם קולות חדשים ועכשוויים. 


תכשיט ישראלי. צילום: ליאוניד פרדול, יח"צ
 
התערוכה מהווה מעין השתקפות של תולדות התרבות והזהות המקומית, כמו גם מפגש בין מזרח ומערב דרך תחום עיצוב התכשיטים.
מוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב,  נעילה: 28.2.16  למידע נוסף - אתר המוזיאון:   www.eretzmuseum.org.il