כלי תקשורת פלסטינים דיווחו הבוקר (שישי) על המון שהסתער על קבר יוסף סמוך לעיר שכם, הצית את המתחם וגרם לנזקים כבדים. במקום לא היו מתפללים יהודים באותה שעה.



כמאה פלסטינים פרצו למתחם במהלך הלילה, גרמו לנזקים והציתו את האתר המקודש. כוחות הביטחון הפלסטינים הדפו אותם, פיזרו את ההפגנה וכיבו את השריפה, אך נזק כבד נגרם למתחם.



יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר בתגובה לאירוע: "כיהודי אני חייב להביע זעזוע עמוק מהמעשה הנורא הזה. אני מאמין שאין אדם מן העולם החופשי שלא יראה בו מעשה ברברי ונפשע. הצתת אחד המקומות הקדושים לעם היהודי. נכס היסטורי לעולם כולו". 


"זוהי ברבריות של הרשות הפלסטינית והעומד בראשה. מעשה נוסף המוכיח שלא ניתן לסמוך על 'הפרטנר' הזה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר לאלתר את כוחות צה"ל לקבר יוסף. שכן ברור שאם לא כן. אין מי שישמור על נכס צאן הברזל הזה עבורנו. האחריות היא שוב של אבו מאזן, מכחיש השואה, והוא צריך לתת את הדין על כך", הוסף דגן.

"שפל נוסף של ההסתה הפלסטינית"

ההתקפה על קבר יוסף באה שעות ספורות לפני יום הזעם עליו ארגונים קיצוניים. בצה"ל נערכים למספר מוקדי חיכוך משמעותיים היום לאחר שהלילה קראו בפת"ח, חמאס והג'יהאד ליום זעם. בין המוקדים בהם נערכים בצבא: קלנדיה, קבר רחל, צומת איוש, חברון, טול-כרם שכם, יריחו וגבול רצועת עזה.

מצה"ל נמסר כי "צה"ל יפעל לשיפוץ המתחם על-מנת לאפשר כניסת מתפללים. צה"ל רואה אירוע זה בחומרה, יפעל לאתר ולעצור את המציתים ומגנה בתוקף כל פגיעה במקומות הקדושים".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי שוחחו עם גורמים פלסטינים רלוונטיים אשר גינו את האירוע והתחייבו להשיב את המצב לקדמותו. המנגנונים ירו באויר והאירוע התפזר. כבאית פלסטינית כיבתה את השריפה.

בתוך כך בכירים במנגנוני הביטחון הפלסטיני שוחחו כעת עם גורמים בישראל, גינו בחומרה את האירועים בקבר יוסף ואמרו כי יפעלו להשיב את המצב לקדמותו.

שר החקלאות, אורי אריאל אמר בתגובה להצתת קבר יוסף הלילה: "הצתת אחד האתרים הקדושים לעם היהודי הוא שפל נוסף ותוצאה של ההסתה הפלסטינית".

"בעוד הפלסטינים משקרים במצח נחושה על פגיעה בסטטוס קוו בהר הבית הם בעצמם שורפים ומחללים את קודשי ישראל ואין על כך מחילה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר את השליטה בקבר יוסף לידי ישראל", הוסיף אריאל.