חברי הכנסת ואנשי ימין גינו הבוקר (שישי) את הצתת קבר יוסף במהלך הלילה.



שר החקלאות, אורי אריאל גינה את הצתה וטען כי מדובר בהסתה: "הצתת אחד האתרים הקדושים לעם היהודי הוא שפל נוסף ותוצאה של ההסתה הפלסטינית".



"בעוד הפלסטינים משקרים במצח נחושה על פגיעה בסטטוס קוו בהר הבית הם בעצמם שורפים ומחללים את קודשי ישראל ואין על כך מחילה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר את השליטה בקבר יוסף לידי ישראל", הוסיף אריאל.



חבר הכנסת אביגדור ליברמן השווה בעמוד הפייסבוק שלו בין הרשות הפלסטינית לדאעש וכתב: "הצתת קבר יוסף הלילה מוכיחה כי התנהלותה של הרשות הפלסטינית לא שונה מזו של דאעש".



"לאחר שהצעירים הפלסטינים לקחו מאצ׳טות וסכינים כדי להרוג יהודים עכשיו הם גם שורפים מקומות קדושים ואתרי מורשת היסטוריים, בדיוק כפי שעושים אנשי דאעש לאתרי מורשת של הציוויליזציה האנושית בעיראק ובסוריה", הוסיף ליברמן.



ליברמן הבהיר כי האירוע מוכיח יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן הוא גורם מסית ואינו שותף למשא ומתן. "הצתת קבר יוסף על-ידי המון פלסטיני שמוסת משקרי אבו מאזן ובהובלת פעילי פת״ח, רק מעצימה את הפליאה על אלו שגם היום לא מוכנים לראות את הכתובת המדממת על הקירות השרופים שלפיה אבו מאזן לא היה אף פעם, איננו ולא יכול להיות פרטנר ועדיין קוראים ומוכנים להיפגש ולהידבר עמו".



סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, התייחסה לפגיעה במקום המקודש ואמרה: "האירוע הברוטאלי של שריפת מקום קדוש לעם היהודי מוכיח למי שעוד לא הבין מהו שורש הסכסוך".



חוטובלי הוסיפה כי "העולם חייב להכיר בכוונת הזדון הפלסטינית. כל רצונם הוא לשכתב את ההיסטוריה ולפגוע במקומות הקדושים לעם היהודי שמלמדים על הקשר העמוק שלנו מזה אלפי שנים לארץ ישראל".




"תדמור זה כאן"



פעיל הימין, איתמר בן גביר מתח ביקורת על כוחות הביטחון וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כששורפים שטחון במסגד, משטרת ישראל מפעילה את היחידות הכי טובות, את כוח האדם הכי מבריק, מוציאה מיליונים על גבי מילונים לאתר השורפים. משקיעים את הנשמה כאילו היה מדובר בחקירה הכי חשובה בעולם".



לדבריו ישנן שלוש אפשרויות להתנהלותה של משטרת ישראל במקרה ההצתה: "לא תפתח בחקירה, תפתח בחקירה שתתנהל על ידי סמל משמרת בתחנת אריאל או תפתח בחקירה שתיפסק עוד יומיים".



השר לשעבר גדעון סער פרסם בעמוד הטוויטר שלו תמונה של שריפת מתחם הקבר וכתב: "תדמור זה כאן".




בתוך כך גם מהמשאל נשמעו קריאות גינוי."זהו מעשה בזוי ושפל של מחבלים המנסים להבעיר את השטח", נמסר מהמחנה הציוני.



עוד הוסיפו כי "בימים רגישים אלה יש לעשות הכל כדי להוריד את גובה הלהבות, אסור לתת לטרור ולאלו המבקשים לשפוך דלק על מדורת הסכסוך להרים ראשם".



התגובות הגיעו לאחר שכמאה פלסטינים פרצו למתחם במהלך הלילה, גרמו לנזקים והציתו את האתר המקודש. כוחות הביטחון הפלסטינים הדפו אותם, פיזרו את ההפגנה וכיבו את השריפה, אך נזק כבד נגרם למתחם.



ההתקפה על קבר יוסף באה שעות ספורות לפני יום הזעם עליו ארגונים קיצוניים. בצה"ל נערכים למספר מוקדי חיכוך משמעותיים היום לאחר שהלילה קראו בפת"ח, חמאס והג'יהאד ליום זעם. בין המוקדים בהם נערכים בצבא: קלנדיה, קבר רחל, צומת איוש, חברון, טול-כרם שכם, יריחו וגבול רצועת עזה.