אבל כבד ירד בצהריים (שני) על היישוב הקטן שדי חמד שבאזור השרון, עת נערכה הלווייתו של חייל צה"ל, עומרי לוי ז"ל, שנרצח בפיגוע שאירע אמש בתחנה המרכזית בבאר שבע.



לקראת מועד תחילת הלוויה בשעה 16:00 נרשמה תנועה ערה של רכבים, כוחות משטרה, מג"ב וצבא, סביב היישוב הקטן, המונה בסה"כ כאלף תושבים, שאינו מורגל בכמויות כאלה של אנשים.



המלווים הרבים שבאו לנחם את משפחת לוי תיארו את עומרי, חייל גולני, כמנהיג מלידה, צעיר שבחייו שימש דמות אב לאחיו הצעירים, יובל ורועי, וכתף חזקה ותומכת לאמו אפרת, מאז שאביו נועם, קצין מילואים בצנחנים, הלך לעולמו בפתאומיות מדום לב לפני כשלוש שנים והוא בן 46 בלבד.



בחייו הקצרים הרבה עומרי לעסוק בפעילות ספורטיבית ושיחק כדורסל בכפר סבא הסמוכה.



המנחמים תיארו אותו כאדם "ערכי, שעל אף מצבה הייחודי של משפחתו ועל אף מגבלות רפואיות שמהן סבל בעברו, בחר ללכת לשירות בגולני ולא ראה אפשרות אחרת מבחינתו להעביר את שירותו הצבאי".



"הלך מאיתנו חבר לנשק שראינו בו אח" 


סביב הכניסה לבית העלמין נצפו בעלי כומתות חומות רבות, בוכים ואבלים, חבריו למחלקה הצה"לית ולשירות, שכבר לא יזכו להמשיך איתו את המסלול הצבאי הקרבי.



"הפיגוע תפס את עומרי כאשר היה בדרך חזרה לבסיס מבדיקה רפואית שאליה יצא", אמר אחד מחבריו, "חבל שבגלל צירוף מקרים שגרם לו להיות במקום הלא הנכון ובזמן הלא נכון, הלך מאיתנו חבר לנשק שראינו בו אח".



תושב שדי חמד שהשתתף בלוויה סיפר: "הבן שלי חייל. היום בבוקר, עוד בטרם הותר שמו של עומרי לפרסום, הוא סימס לי וסיפר לי את החדשות על עומרי. קשה להאמין שהמשפחה הזאת חוטפת בתקופה כל כך קצרה כל כך הרבה מהלומות. שדי חמד הוא יישוב קטן. כולם פה מכירים את כולם ואנחנו מחבקים את האם השכולה, את האחות ואת האח".



עם סיום הלוויה, התנגן באופן מצמרר השיר "תישאר צעיר לנצח" של רמי קליינשטיין והלם את האווירה ששררה בקהל. מילות השיר אגב, חקוקות גם על מצבתו של אביו של עומרי. 



על אף שמסע הלוויה כולו נמשך כ-40 דקות, נותרו אנשים רבים - בני משפחה, חיילים, תושבים, חברים - במתחם בית העלמין דקות ארוכות לאחר מכן כממאנים להיפרד מעומרי,  שנטמן בצמוד לקברו של אביו.