"במהלך כהונתי ישראל בונה בהתנחלויות הרבה פחות מבכהונתם של קודמיי, אולמרט, שרון וברק", כך אמר הבוקר (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בקונגרס הציוני ה-37 הנערך בירושלים. 



"אני מעלה את זה כי זה עולה שוב ושוב ושוב", אמר נתניהו. "הפלסטינים מוחים בגלל העלייה בבנייה - מצטער, זה לא נכון, ואני מציב את העובדות בחזית".



עוד אמר ראש הממשלה, כי "בכהונה הראשונה שלי בנינו בממוצע 3,000 יחידות בשנה באזור יהודה ושומרון. כשברק כיהן הוא בנה 5,000 יחידות, שרון בנה 1,900 יחידות ואולמרט בנה 1,700 יחידות דיור בממוצע בשנה. בהתחשב בנסיבות, בכהונות שלי זה ירד ל-1,500 יחידות דיור בשנה בממוצע. אפשר לדון בסיבות לכך בפעם אחרת, אך העובדות הן עובדות. המספרים האלה מדויקים. אז במקום לראות עלייה בבנייה בהתנחלויות, הייתה למעשה ירידה".



ראש הממשלה התייחס גם להסתה הפלסטינית וסקר את ''עשרת השקרים הגדולים'' שלה וביניהם הכוונה של ישראל לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית, "וזה למרות שהר הבית זה המקום המקודש לנו. אבל לא נשנה את הסטטוס קוו. מדובר בשקר".



ראש הממשלה גם דחה את טענות מנהיגי העולם הערבי לפיהן ישראל מבקשת להחריב את מסגד אל אקצא. "השקר הזה כבר בן 100 שנים. אבל הר הבית עומד, מסגד אל אקצה עומד. גם השקר ממשיך לעמוד".



"ישראל היא היחידה ששומרת על המסגד", קבע נתניהו וציין את המקומות הקדושים לאסלאם שהושמדו במהלך העימותים הפנימיים בעולם הערבי.



"אנחנו עדים להרבה שינויים מאז הקונגרס האחרון, הרבה הזדמנויות, הרבה אתגרים", אמר ראש הממשלה. ''למרות מאמצינו לשלום אנחנו בתוך קמפיין שמטרתו להרוג ישראלים איפה שלא יהיו. אנחנו יודעים שהתוקפים השונים משתמשים בפייסבוק כדי להעביר את המסרים והכוונות שלהם. אנחנו נלחמים לא רק נגד מתקפה פיזית, אלא גם מתקפה נגד האמת".



ראש הממשלה ייפגש היום עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שיגיע לאזור לביקור בזק וידון עמו בדרכים לסיים את האלימות. נתניהו צפוי להעלות בפני באן את נושא ההסתה הפלסטינית.