שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, נאם היום (שלישי) בכנס הספנות של לשכת הספנות הישראלית שנערך בחיפה.



השר אמר בין השאר שהקמת הנמלים החדשים תוקדם בכשנה וכי "שדרוג והעמקת הרציפים בנמל חיפה ואשדוד הם הכרחיים. באשדוד כבר קיימנו טקס הנחת אבן פינה במשקל של שלושה טון וחצי. לא מכבר כשקיימתי ישיבה בנושא, שאלתי איפה האבן נמצאת היום וענו לי שכבר אין אבן כי הים יובש. בעידן הקודם זו הייתה עילה לשביתה אבל התקדמנו רבות מאז והדבר המשמח הוא לא רק שהבנייה התחילה אלא שיש זכייניות להפעלה ואנחנו כממשלה נקדם ונשדרג ונחבר את הנמלים לערים ולמרכזי התשתיות והתחבורה".



"גם בנמלים הקיימים הדיונים מתקדמים. הנתבים ינתבו שני נמלים בכל עיר וגם בנמלים הקיימים התחושה היא שהידברות היא ריאלית כי כל אחד מבין שההבטחה שלי לקדם תחרות הוכחה כנכונה. הביקוש הבינלאומי הפתיע גם את הספקנים. אבל ההתחייבות היא שהתחרות תהיה הוגנת ושהנמלים יקבלו את כל הכלים הריאליים", אמר השר.



עוד הוסיף השר: "שרי האוצר לדורותיהם וראש הממשלה שמלווה את שלושת הדורות, מגבים את המדיניות שאני מוביל כי הממשלה באה בקול אחיד והמדיניות היא לייצר תחרות בחיפה, אשדוד וסביבתן ולשדרג את הנמלים הקיימים". כץ הוסיף ואמר "אני כבר אומר לכם שהמציאות תמיד עולה על התחזיות. במתווה הזה, של הקמת הנמלים החדשים עם הגורמים האיכותיים ביותר שמקימים ומפעילים, אנחנו נקבל פעילות שתביא לתוספת של אלפי מקומות עבודה חדשים ולאמינות בשירות. זה יביא גם להרחבת הפעילות הימית וגם להוזלת המוצרים".