בדיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדת החינוך, נזף יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), בנציגי הממשלה ואמר כי הפתרון שניתן על ידי הרשויות המקומיות ומשרד האוצר והחינוך לבעיית האבטחה אינו מספק.



"ועדת החינוך עוקבת בדאגה אחר חוסר המעש ואני אומר זאת בעדינות, של הממשלה בגיוס של מאבטחים וסדרנים שיגנו ויתריעו בכניסה למוסדות החינוך מפני גורמים זרים. יש לי תחושה שמישהו כאן לא עושה את העבודה שלו. כשהממשלה רוצה להעביר החלטה היא עושה את זה ב-24 שעות".



חברי הכנסת שמעו את תלונות ההורים בדבר חוסר הביטחון שהם חשים בימים האלה ובמיוחד של ההורים שילדיהם לומדים בשכונות קו התפר בירושלים. "בימים כאלה יש להיות יצירתיים. אם אין מספיק מאבטחים יש לגייס סדרנים. חלקם אף יתנדבו כשירות מילואים חברתי, לעמוד בשער הגן או בית הספר עם אפודה זוהרת ויתריעו בפני המשטרה או ניידות האבטחה של הרשות המקומית, בדבר אנשים חשודים. סדרן שעומד בשער נעול מהווה גורם מרתיע", אמר היו"ר מרגי.



אריה מור, מנהל אגף הביטחון במשרד החינוך, אמר כי החלטת הממשלה קובעת שאבטחת מוסדות החינוך היא באחריות הרשות המקומית. "אנחנו נמצאים בקשר עם השב"כ והמשטרה ומעבירים את ההנחיות שלהם לרשות המקומית". הוא התייחס לאבטחה בגני הילדים ואמר כי ב-18,000 גני ילדים אין כיום אבטחה. "מדובר במיליארד וחצי שקלים ובבעיה נוספת והיא שאין מספיק מאבטחים להעסיק בחברות האבטחה".



ישראל אליאסף, יו"ר ועד הגנים בפורום ועדי ההורים היישוביים: "נתנו לנו מהאוצר כסף צבוע עבור אבטחה שמוגבל ל-14 ימים. עד שנמצא מאבטחים יחלוף הזמן. יש ואקום בהנחיות של המשטרה והרשויות: האם מותר לשכור מאבטח פרטי? מה היה קורה למאבטח פרטי שהיה עושה את אותה הטעות שנעשתה בבאר שבע? מה היה קורה להורים? יש לזה משמעויות. צריכות לצאת הנחיות מאוד מסודרות".