"לגל הטרור אין קשר להתנחליוית ולפתרון שתי המדינות - מדובר בתקפה אסלאמית", כך אמר היום (חמישי) יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בראיונות שהעניק לתקשורת הבריטית. 



לפיד סיים היום את ביקורו בלונדון לשם נסע לפגישות מדיניות ועל מנת לפעול נגד הסיקור המוטה של ישראל. במהלך הביקור נפגש לפיד עם בכירים בממשל הבריטי ביניהם: שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד, שרת הפנים תרזה מיי וחברי פרלמנט בכירים.

במהלך הביקור נאבק יו"ר יש עתיד נגד היוזמה הפלסטינית שהוגשה לאונסק"ו, שדורשת כי הכותל המערבי יהיה חלק ממסגד אל אקצא. במהלך פגישתו עם שר החוץ הבריטי ביקש ממנו לפיד לפעול לסיכול היוזמה.

צפו בראיון של לפיד בתקשורת האנגלית: 


כמו כן, קיים לפיד מספר ראיונות לתקשורת הבריטית ונפגש עם עיתונאים זרים על רקע הדרך המוטה, לדבריו, בה הם מסקרים את ישראל סביב הסכסוך הישראלי פלסטיני.

שר האוצר לשעבר תקף את גורמי התקשורת בבריטניה ואמר להם כי המתקפה שמתרחשת כעת על אזרחי ישראל אינה קשורה לאופן בה הם מנסים להציג אותה.

"אין למתקפת הטרור שום קשר להתנחלויות, אין לה שום קשר למדיניות ולפתרון שתי מדינות לשני עמים או לתהליך השלום. זו התקפה אסלאמית ואנשים הולכים עם סכינים ברחובות במטרה לדקור אנשים רק בגלל שהם יהודים", אמר לפיד. 

"לא הזכרתם את העובדה שאותו פלסטיני החזיק סכין" 

בראיון לרשת BBC  תקף לפיד את סיקור הרשת את ישראל מאז שפרץ גל הטרור הנוכחי ואמר: "ראיתי כותרת ב BBC שאומרת שפלסטיני נורה למוות בירושלים, רק לא  הזכרתם את העובדה שאותו פלסטיני החזיק סכין כדי להרוג יהודים בגלל שהם יהודים. אם כך אתם מסקרים אז יש בעיה חמורה בסיקור שלכם את האירועים האחרונים.  זה התפקיד של גורמי אכיפת החוק לחקור אם הירי היה מוצדק ולא של ה BBC .איבדתם אמון ביכולת שלכם להיות אובייקטיבים"
 
הוא אף תקף בחריפות את הדרך בה מנסים בתקשורת הבריטית להציג את המחבלים הפלסטינים ופעילי הטרור כקורבנות ואמר למראיין: "האם אתה חושב שאם זה היה קורה בלונדון זה היה שונה? אם מישהו בא לקראתך עם סכין ומנסה להרוג אותך או להרוג אנשים חפים מפשע לידך, אני בטוח שהשוטר הבריטי היה יורה בו כדי למנוע ממנו להרוג את האזרחים החפים מפשע" .

לפיד הוסיף: " החוק כמו בכל מדינה אחרת אומר שבכדי להגן על עצמך ועל אחרים אתה רשאי לירות כדי להרוג. זה יפה מצדך לשבת פה ולהעביר ביקורת אבל אני אומר לך שהם קיצוניים אסלאמיים שהורגים יהודים רק בגלל שהם יהודים"
 
יו"ר יש עתיד אף יצא נגד הניסיונות בתקשורת הבריטית להצדיק את המתקפה על ישראלים: "מה שאתה עושה עכשיו בשידור זה ניסיון להצדיק את המתקפה על אזרחים ישראלים. לפי איך שאתה מציג את הדברים ואתה לא הראשון בתקשורת הבריטית שאומר את זה, אתה למעשה נותן סוג של הצדקה למישהו שמנסה לדקור אזרח חף מפשע בצוואר ולערוף לו את הראש"