ישראלי נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה שהתרחש היום (ראשון) סמוך למיצד בגוש עציון. המחבל שככל הנראה היה מחופש לחרדי, נמלט מהמקום. כוחות הביטחון עורכים סריקות אחריו.



כוחות מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לנפגע שנדקר בפלג גופו העליון. חובשים ופאראמדיקים של מד"א פינו לבית חולים "הדסה עין כרם" גבר כבן 58 במצב בינוני ובהכרה מלאה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון.



מדובר צה"ל נמסר כי אבנים נזרקו אבנים על רכב ישראלי סמוך למיצד. ישראלי יצא מהרכב שנרגם באבנים נדקר ונפצע באורח בינוני. המחבל נמלט מהמקום וכוחות סורקים כעת בחיפוש אחריו.



פאראמדיק מד"א ראם נעימי שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בצד הכביש רכב עם שמשה קידמית מנופצת, בסמוך לרכב התהלך גבר כבן 58 בהכרה מלאה, נגשנו אליו וראינו שהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון ומחבלה בראש מאבן. הענקנו לו טיפול ראשוני מהיר בשטח, ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".



בתוך כך פלסטיני נתפס הבוקר עם סכין בצומת תפוח במהלך במהלך בידוק שגרתי. מתחקור ראשוני עולה כי היה בכוונתו לדקור שוטר. הפלסטיני נעצר על ידי כוחות מג"ב.



מוקדם יותר תושב אחד הכפרים בגליל נתפס כשברשותו משחיז סכינים באוטובוס בכניסה לטבריה. כוחות משטרה הוזעקו למקום לאחר שהחשוד עלה על אוטובוס באזור קיבוץ גשר בקו בית שאן - טבריה, של חברת סופרבוס.



שוטרי תחנת משטרת טבריה איתרו את האוטובוס בכניסה לעיר, ברחוב הבנים, השתלטו על החשוד ועצרו אותו לחקירה. האירוע הסתיים ללא נפגעים והוכרזה חזרה לשגרה. כרגע מתנהלת חקירה ובדיקת הממצאים השונים שנתגלו בזירה.



ככל הנראה מדובר בבן מיעוטים, עובד איטליז, תושב אחד מהכפרים בגליל, שבחיפוש בכליו נמצא בין היתר משחיז סכינים.



גל הטרור נמשך בסוף השבוע

כזכור, אתמול מחבל בן 16 ניסה לדקור מאבטחים של משרד הביטחון במחסום ג'למה (מעבר גלבוע) הסמוך לג'נין וחוסל. איש מהמאבטחים לא נפגע. 



מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי המחבל התחזה לרוכל עם קרטון קרמבו בידיו, התקדם לכיוון המעבר אותו מפעילה רשות המעברים במשרד הביטחון, ולפתע השליך המחבל את הקרטון, שלף סכין ופתח בריצה לעבר אנשי הביטחון בעמדות הבידוק.


מאבטח של רשות המעברים במשרד הביטחון זיהה את המחבל רץ לעבר אנשי הביטחון, בין המכוניות. המאבטח הסתער לעברו, ירה בו מטווח קצר ונטרל את האיום. 

זירת ניסיון הפיגוע. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון 

מוקדם יותר אתמול טען גבר יהודי בפני כוח משטרה ברחוב שבטי ישראל בירושלים כי ערבי ניסה לדקור אותו בדרך שכם, בסמוך לגן הקבר. 

לדבריו, הוא שמע צעקה וכשהסתובב הוא הבחין בחשוד עם סכין שככל הנראה ניסה לדקור אותו. לטענתו, הוא נאבק עם החשוד שנמלט והסכין נפלה מידו. הסכין הועברה לשוטרים ונערכות סריקות לאיתור החשוד.
 
שלשום נפצעו באורח קל-בינוני הורים ושלושת ילדיהם מבקבוק תבערה שהושלך לעבר רכבם בכביש 60 מגבעת אסף לכיוון בית אל. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לחמשת הנפגעים, בהם אב ובנו, אישה כבת 44 ושתי ילדות כבנות 12 וארבע שסובלות מכוויות.
 
האב ובנו, האם בת 44 והילדה בת ה-12 נפצעו באורח קל וסובלים מכוויות בידיים, הילדה בת הארבע נפצעה באורח בינוני וסובלת מכוויות בפלג גופה העליון. הפצועים פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה בירושלים.