העלאת הקשר הפעיל בין הפלסטינים בהנהגת חאג' אמין אל־חוסייני ובין הנאצים היא מעשה נכון. בתי הספר היו צריכים ללמד זאת, ולא נתניהו. למרבה הצער והבורות, זה לא ככה. עם זאת, נתניהו עשה כמה טעויות. הראשונה היא הצגת הדברים כאילו היטלר קיבל את רעיון השמדת היהודים ממנהיג הפלסטינים. שטות קשה, ונתניהו תיקן. 



השגיאה השנייה היא שנתניהו אמר שחוסייני טס לברלין, מה שנכון מבחינה תחבורתית, אבל לא ממחיש את האמת - שחוסייני לא בא לביקור, אלא חי בברלין הנאצית ופעל בתוך המנגנון הנאצי כארבע שנים, עד כיבוש ברלין. לגבי שומע שהנושא הועלם ממנו עד כה, וכאלה הם למרבה הצער רוב הישראלים ורוב העולם, הדברים שנתניהו אמר מתפרשים כפגישת גישוש חד־פעמית. פגישות דיפלומטיות עם הנהגת גרמניה הנאצית ניתנות להסבר פוליטי כלשהו, אבל פעילות יומיומית כנאצי למען השמדת יהודים, כחלק ממכונת המוות הנאצית, היא עניין לגמרי אחר. 
 
השגיאה השלישית היא הדרך התינוקית מעט שבה סיפר נתניהו על המפגש בין חוסייני להיטלר. השגיאה הרביעית היא שנתניהו טען שחוסייני אמר להיטלר לא לגרש את היהודים מכיוון שאם הוא יגרש אותם, הם יגיעו לישראל. זה מחזק את ההשמצה שישראל נוסדה כי היהודים ברחו מן השואה. זה לא נכון, ומשכיח את העובדה שחוסייני, בעזרת היטלר, היה משמיד את היהודים גם בעיראק או במצרים או בכל מקום אחר. 
 

עד כאן השגיאות. הדבר הטוב הוא שאנשים נחשפו לסיפור. לא פעם כתבתי על הנושא בעבר, והתגובה הייתה אי אמון. אנשים, גם משכילים, אצו לבדוק ונדהמו מהגילוי שהדבר אכן התרחש.
 
עם זאת, עדיין נותרו לי שאלות. ואלה עשרת הדברים שאני לא יודע, או לא יודע מספיק, על חאג' אמין אל־חוסייני. 1. כמה אנשים מהנהגת הפלסטינים היו איתו בברלין הנאצית? הרי הוא לא היה שם לבדו. 2. האם נכון שהייתה לו דרגת גנרל באס־אס? 3. האם הוא ביקר באושוויץ? 4. הוא נשא נאומים ברדיו ברלין. איפה הנאומים האלה? בטוח שהם שמורים באיזה מקום, ואנחנו חייבים לשמוע. 5. חוסייני עצר הצלת יהודים גם כאשר הם קיבלו אישור לצאת מהשטחים הנאציים.

כמה כאלה היו? 5. מה עשו יחידות האס־אס המוסלמיות שחוסייני גייס? האם הן סייעו בהשמדה? 6. מה מעמדו של חוסייני היום בתודעה הפלסטינית, מה הם יודעים על עברו הנאצי, ואיך הם מציגים זאת? 7. האם אבו מאזן בירך אותו באירועים רשמיים בשנים האחרונות? חשוב לנו לדעת אם מזכירים אותו בטקסים של המדינה הפלסטינית. 8. הייתה תנועת נוער בשם "הצופים הפלסטינים הנאצים". מה זה? 9. כידוע, משפחת נאשאשיבי התנגדה למשפחת חוסייני, ונרצחה על ידם בסדרת רציחות הדדיות. האם קולם נשמע אז? 10. וזו השאלה הגדולה ביותר: מדוע אנחנו יודעים כל כך מעט, ומה המניע לשמור אותנו בבורותנו?