לעבור את החורף בשלום.



עונת החורף מתקרבת ואיתה גם מחלת השפעת המפורסמת, שהינה מחלה נגיפית מדבקת של דרכי הנשימה הנגרמת ע"י  נגיפי אינפלואנזה. המחלה יכולה להתבטא עם תסמינים קלים, אך גם עם תסמינים קשים וסיבוכים. תקופת הדגירה בין ההדבקה להופעת התסמינים הינה כארבעה ימים. סימני המחלה יכולים להתבטא בחום, שיעול, כאב גרון, נזלת, כאבי שרירים, כאבי ראש, עייפות וחולשה.


לדברי, ד"ר אלונה פז מהיחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי בני ציון, "הידבקות המחלה יכולה להיגרם ע"י  שיעול,  התעטשות, או דיבור. לעיתים, גורם ההידבקות יכול להגיע מנגיעה במשטח, חפץ עליו נמצא נגיף השפעת, שעובר למערכת הנשימה ע"י נגיעה בפה, באף או בעיניים. אדם יכול להעביר את נגיף השפעת כיומיים עוד לפני שמופיעים אצלו סימני המחלה, בזמן המחלה ועד כחמישה ימים לאחר ירידת החום. בד"כ, ילדים קטנים וחולים עם מערכת חיסון חלשה יכולים לפזר את הנגיף במשך זמן ארוך עוד יותר".


ד"ר פז מציינת כי "ההמלצה היא להתחסן נגד מחלת השפעת מתחילת חודש אוקטובר ולא יאוחר מסוף נובמבר כדי שמערכת החיסון תפתח נוגדנים (במשך כשבועיים לאחר מתן החיסון) כנגד השפעת עוד לפני שהמחלה מתפרצת בארץ. אולם ניתן לחסן גם לאחר מכן.

משרד הבריאות ממליץ לכל האוכלוסייה לקבל את החיסון,  מגיל 6 חודשים ומעלה. יחד עם זאת, ישנן קבוצות באוכלוסייה שלחיסון עבורן יש חשיבות רבה במיוחד. אלו החולים במחלות ממושכות כמו מחלות לב, סוכרת, חולים במחלות עם דיכוי מערכת החיסון לרבות AIDS ומחלות ממאירות, חולים המקבלים טיפול מדכא חיסון, אנשים מגיל 65 ומעלה, נשים בהריון ואנשי סגל רפואי".