סערה הבוקר (שני) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.



ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) השווה את נשות הכותל לנשות המורביטאת, נשים מוסלמיות הפעילות בהר הבית כדי למנוע עליית יהודים למקום.



אייכלר אמר: "נשות המורביטאת מקבלות כסף מהתנועה האסלאמית לעשות פרובוקציות ולמנוע מיהודים לעלות להר הבית, ואילו נשות הכותל מקבלות כסף מהרפורמים כדי לחולל מהומות הבכותל המערבי".



דבריו של אייכלר חוללו סערה, וחברות הכנסת זהבה גלאון (מרצ), שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) ואחרות גינו אותו בחריפות.

 גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התרעם על ההשוואה, ועל כך השיב לו ח"כ אייכלר: "זה לא מחייב אותך, הייתי חייב לומר את הדברים כדי שירשמו בפרוטוקול".

נשות הכותל אמרו בתגובה: "ח"כ ישראל אייכלר מבטא את גישתו של קומץ קיצוני ביהדות, שעושה הכל כדי להפוך את הכותל לחצרו הפרטית. מאבקן הנחוש של נשות הכותל מאיים על חזון 'הכותל החרדי' של אייכלר, לפיו כל מי שחולק על תפיסתו – נחשב בעיניו לאויב. אם הדבר היה תלוי בו נשים היו מודרות מהכותל או נאלצות להתלבש בסגנון הטאליבן".

לדברי ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל, "טוב עשה ראש הממשלה וחברות הכנסת שהתנערו מדבריו. השלב הבא הוא לרכז מאמצים סביב טקסי בנות מצווה עם עלייה לתורה לנערות בכותל".

תגובת התנועה הרפורמית על דברי ח"כ אייכלר הגיעה מהרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית: "גם ביום הזיכרון לרצח רה"מ רבין, ממשיך חבר הכנסת אייכלר לשחרר דברי הסתה ושנאת אחים, תוך השוואת היהודים הרפורמים לתנועה האיסלמית הקיצונית. לאור העובדה שמאבקם של חה"כ אייכלר ושותפיו להנצחת הפגיעה בזכויותיהם של מיליוני יהודים רפורמים וקונסרבטיבים ממומן כולו מקופת הציבור הישראלי, ראוי היה שיסכור פיו מלכתחילה.

"אנו שמחים שראש הממשלה וחברי כנסת נוספים הסתייגו מדבריו המכוערים של חבר הכנסת אייכלר, שמבקש להתחרות דווקא בשבוע זה עם חה"כ מוטי יוגב בתואר "המסית התורן".