סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי פרסמה הערב (שני) הבהרה בה הודיעה כי התקווה שהביעה לראות את דגל ישראל מונף בהר הבית היא עמדתה הפרטית בלבד ואיננה מייצגת את עמדת משרדה המחויב  למדיניות הממשלה. 



מסר חריף יצא משלכת ראש הממשלה ובו נכתב: "המדיניות של ממשלת ישראל באשר להר הבית, באה לידי ביטוי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעתו ממוצאי שבת, ואין בה שום שינוי. רה״מ נתניהו הבהיר שהוא מצפה שכל חברי הממשלה יפעלו על פיה.



סגנית השר מיהרה להגיב וכתבה: "הדעות הפרטיות שלי אינן מדיניות הממשלה, ואני בוודאי מחויבת למדיניותה, כפי שביטא אותה ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת, בכך שהצהיר שלא יהיה שום שינוי בסטטוס קוו בהר הבית"



מוקדם יותר היום פנה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) בדרישה לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "לפטר את חוטובלי עוד הערב".  ח"כ חסון מתח ביקורת על סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי שקראה להניף את דגל ישראל על הר הבית.




ח"כ יואל חסון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"בעקביות ובעיקשות של פרד ממשיכה סגנית השר המשיחית חוטובלי להצית את המזרח התיכון כולו. מדי כמה חודשים היא חוזרת על קריאתה להניף את דגל ישראל על הר הבית, כאילו שהמצב לא נפיץ דיו"אמר חסון.



הביקורת על חוטובולי מגיעה בעקבות הדברים שאמרהסגנית השר בתכנית "חיידק פוליטי" בערוץ הכנסת. חוטובלי חזרה על עמדותיה שיש להתיר תפילה ועלייה של יהודים להר הבית ואמרה: "החלום שלי זה לראות את דגל ישראל מתנוסס מעל הר הבית. זה המקום הקדוש ביותר לעם היהודי".