לבית המשפט המחוזי בלוד, הוגשה הבוקר (שלישי) בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת החשמל, בשל העיכוב הממושך בתיקון הנזקים שנגרמו ממזג האוויר הסוער השבוע.



הבקשה הוגשה על ידי עורכי הדין דן אשכנזי ומשה און, בשם לאה מילר, תושבת כפר סבא. מילר טוענת כי מאז שעות הבוקר של של יום ראשון ועד לשעות הצהריים של יום שני ביתה היה מנותק מחשמל.



לדבריה, עקב כך נגרמת לה אי נוחות רב. מצרכי המזון במקרר התקלקלו, לא היה באפשרותה להשתמש במכשירי חשמל והיא נאלצה לשהות בבית חשוך.



את הפיצוי הראוי העריכה מילר ב-1,000 שקלים ובחישוב של עשרות אלפי בתים שנותקו מחשמל דורשת התביעה הייצוגית פיצוי בסך של 240 מיליון ש"ח.



כתב התביעה מתבסס על הטענה כי בין הלקוחות לחברת החשמל מתקיימים יחסים של יחסי צרכן-עוסק. לדברי עורכי הדין, הפסקות החשמל נגרמו בשל סופות חזקות ולתובעת אין טענה נגד חברת החשמל בעניין זה.



עם זאת, מהתביעה עולה הטענה כי "חברת החשמל לא טרחה ליישב סכסוך עם העובדים ולא טרחה לדאוג כי סכסוך זה לא יפגע בלקוחותיה. עקב כך נגרם האיחור הגדול בתיקון הנזקים ובהחזרת אספקת החשמל לתקנה".



עוד הוסיפו עורכי הדין כי "אין מדובר בסכסוך שנולד ערב הפסקות החשמל אלא זהו סכסוך מתמשך, שהמשיבה היתה ערה לו, ערה לנזקים שעלולים להיגרם ממנו, וחובתה היתה לפתור אותו בטרם התרחשו".




עורכי הדין משה און ודן אשכנזי



מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל טרם קיבלה את התביעה. עם קבלתה תלמד את הנושא ותגיב בהתאם".



"אירוע של כוח עליון"



בתצהיר מוזכר הקוד האתי של חברת החשמל תחת הכותרת " זמינות, אמינות ואיכות" שלטענת המבקשים לתבוע, אינו ממוש בפועל. מילר חתומה על התצהיר בו נכתב: "אני נמנית עם ציבור צרכנים רחב אשר נפגע בעקבות התנהלות המשיבה. ענייני אינו עומד בודד בחלל".



בשעות הבוקר עדכנה חברת החשמל כי 8,000 משפחות עדיין מנותקות מאספקת חשמל וכי עובדים פועלים בשטח לתיקון התקלות. בתוך כך מוקדם יותר בדיון מיוחד של הועדה לביקורת המדינה בכנסת אמר בדיון נאמר כי חברת החשמל לא מתכוונת לפצות את לקוחותיה שנפגעו בסופה. היועץ המשפטי של החברה, עו''ד גרשון ברקוביץ אמר בדיון כי מדובר באירוע של כוח עליון. "סופה קצרה עם רוחות במהירות של 130 קילומטר לשעה ולא כל רוח מפילה מנופים ו-340 קווי מתח גבוה".