השייח שהורשע בהסתה לאלימות ישלח לכלא: בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) את ערעורו של השייח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל. 



סלאח, שערער על העונש שנגזר עליו בגין הסתה לגזענות ולאלימות בעקבות דרשה שנשא בשנת 2007, יתייצב לשאת בעונשו ב-15 בנובמבר.

סלאח הגיע לבית המשפט כשהוא מלווה בחברי כנסת, ביניהם ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי. כ-100 מפגינים המתינו לו מחוץ לאולם כדי להביע בו תמיכה, וכאשר יצא מהאולם הוא הניף לעברם את ידיו והם צעקו לו בערבית: "אללה אכבר", ו"ברוח ובדם נפדה את אל אקצה".

מחוץ לאולם נפרסו כוחות משטרה על מנת למנוע עימותים, אך לא נרשמו כאלה. 
סלאח נידון במרץ האחרון ל-11 חודשי מאסר בעקבות דרשה שנשא בשכונת ואדי ג'וז בירושלים ב-2007. הוא ביקש לערער על חומרת העונש ומנגד ביקשה הפרקליטות לערער על קלות העונש ולהשית על השייח' את העונש המירבי על עבירות מסוג זה – 42 חודשי מאסר.

לפני שבועיים השייח' ניסה לצאת מגבולות ישראל ולעלות על טיסה לטורקיה, במקביל להליך המשפטי המתנהל נגדו בגין הרשעתו בהסתה לאלימות ולגזענות. על פי החשד ניסה השייח' להימלט מהארץ.

במהלך דיוני הקבינט שהתכנסו בעקבות גל הטרור האחרון, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו להחריף את הצעדים נגד הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בטענה שהיא אחראית להסתה שהובילה לפרוץ גל הטרור בישראל. הממשלה כעת פועלת להוציא מחוץ לחוק את התנועה.

"פסק דין פוליטי"

יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד ברכה, אמר בתגובה להחלטה: "אנחנו מתייחסים למשפט הזה כפוליטי ואל פסק הדין כפסק דין פוליטי, שאין לו שום נגיעה למשפט הפלילי. על מילים לא מכניסים איש ציבור חשוב כזה ל-11 חודשי מאסר בפועל. אנחנו מתייחסים לזה כאל ניסיון להפליל את כל הפעילות הפוליטית של האוכלוסייה הערבית בישראל".

"הדברים שנאמרו הם מחוץ לקונצנזוס הישראלי ולא נקבל את זה שכל מי שמביע דעה שהיא מחוץ לקונצנזוס ייכנס לכלא. מדובר בנושא רגיש מאוד, ירושלים המזרחית ומסגד אל אקצה, ואנחנו לא יכולים לקבל את הנרטיב הציוני. אנחנו מחויבים להגן על המקומות הקדושים לנו", הוסיף ברכה.