מליאת הכנסת תדון היום בהצעת חוק עוקפת בג"ץ לחידוש ואף להכפלה של קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים. את ההצעה הגישו חברי כנסת מיהדות התורה ומש"ס בראשות יו"ר ועדת הכספים משה גפני וכן ח"כ מיקי זוהר מהליכוד. בעבר פסל בג"ץ פעמיים את קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים.



באוגוסט פורסם שבמסגרת הדיונים על חוק ההסדרים קיבלו חברי הכנסת של יהדות התורה התחייבות מחודשת להעברת החוק. על פי המסתמן, במקום לקבל את הקצבה ממשרד החינוך, יקבלו האברכים קצבת הבטחת הכנסה מביטוח לאומי, פי 2.5 בגודלה, כלומר סכום של כ־2,600 שקלים לחודש לעומת אלף שקלים בעבר.
עד היום ניתנה הקצבה מהביטוח הלאומי רק למי שמיצו את כושר ההשתכרות, כלומר עבדו או אינם יכולים לעבוד. ההצעה מרחיבה את הזכאות לאברכים שבחרו שלא לעבוד. היא אף מרחיבה את הזכאות לקצבה - מאברכים שלהם שלושה ילדים ומעלה לאברכים שלהם ילד ומעלה.


אם יקבלו את הכסף אותו מספר אברכים כבעבר, העלות צפויה לנסוק מ־110 מיליון שקל ליותר מרבע מיליארד שקל. מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה: "גפני וחבריו סוחטים עוד ועוד הטבות לאברכים ולמוסדות המקיימים לימודים ללא תוכנית ליבה. מדובר בתקציבים שישאירו אברכים בכוללים במקום שיצאו לשוק העבודה".