פרשה חמורה מסעירה בימים אלה את גדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי. שבעה לוחמים מהגדוד נעצרו לאחרונה בחשד שהיכו פלסטינים שנעצרו והמתינו לחקירה. בעקבות האירוע העצורים שוחררו.



מנגד, מחר (חמישי) יוגש כתב אישום נגד הלוחמים, בחשד להכאת שניים או שלושה פלסטינים החשודים בפעילות טרור במקרים שונים, כאשר האירוע המרכזי מיוחס לשלושה מהם.



באירוע הראשון נעצרו שלושה חיילים. על פי גרסת שלושת הלוחמים שמסרו עורכי דינם מארגון "חוננו", אחד העצורים ששוחרר נעצר בפעילות מבצעית באזור ג'נין, הובל על ידם לשירותים, וכאשר סירב להמשיך וללכת, הפעילו נגדו כוח סביר. במצ"ח מייחסים להם גרימת חבלות נוספות בפניו של המחבל. החיילים טוענים באמצעות עורכי דינם כי נאמר להם שהאירוע ייסגר בתוך היחידה ולפיכך שיתפו פעולה עם התחקיר, אך למרות ההבטחה העבירו מפקדיהם תלונה למשטרה הצבאית שהחלה בגל מעצרים בפלוגה.



"במצ"ח בחרו להאמין לגרסתו של העצור שטוען כי הטיח את ראשו בקיר משום שרצה שיפסיקו להכות בו", מסרו עורכי הדין, "בעוד שחיילים נוספים שעל גרסתם נסמכת הפללת הלוחמים, מעידים כי המחבל הטיח את ראשו ללא סיבה עוד בטרם הלוחמים הובילו אותו לשירותים".



ארבעה לוחמים נוספים נעצרו בימים האחרונים בעקבות מעצרם של השלושה והם חשודים כי היכו את העצורים במקרים נוספים. אחד מהם שוחרר אתמול למעצר פתוח בבסיסו.



חמישה מהחיילים מיוצגים בידי עורכי הדין אהרון רוזה, חי הבר ואבי פינרסקי מארגון חוננו, ובנוסף להגשת כתב האישום, צפויה הפרקליטות לבקש את הארכת מעצרם עד לתום ההליכים נגדם.



עו"ד הבר, המייצג שניים מהחיילים, מסר בתגובה: "מדובר בחקירה שהחלה לאחר שמחבל שנעצר על ידי כוחות הביטחון החליט להעליל על מספר לוחמים כי היכו אותו בזמן שישב עצור. עד כה מסתבר כי אותו מחבל גרם לעצמו לחבלות בזמן המעצר ועל כך מעידים חיילים רבים ולא החשודים. חבל שדווקא בעת הזאת, בה כוחות הביטחון בכלל, וחיילי צה"ל בפרט, עושים לילות כימים על מנת להשיב את הביטחון לאזרחים רשויות הצבא לא נותנות להם את חופש הפעולה והגיבוי המינימאלי הדרוש, ואותם לוחמים מצאו עצמם עצורים ונאלצים להתמודד עם טענות מחבל חסרות כל שחר".



עו"ד אבי פינרסקי המייצג לוחם אחד, מסר בתגובה: "החשוד מכחיש את כל המיוחס לו, ובדיון הבא נבקש לשחררו מן המעצר".



מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה מלוחמי צה"ל. האירוע תוחקר על ידי מפקדי היחידה ונמצא כעת בחקירת מצ"ח".