ניסיון פיגוע אירע היום (רביעי) בצומת ג'ילבר בחברון, כשמחבל ניסה לדקור חייל ונורה. החייל לא נפגע באירוע, המחבל נוטרל על ידי הלוחמים במקום ומצבו מוגדר אנוש.



צה"ל מאשר כי מחבל ניסה לדקור חייל במהלך בידוק שגרתי ונורה על ידי כוח צה"ל. הניסיון בוצע בנקודה בה אירע אתמול ניסיון דקירה אחר, סמוך לתל רומידה. באירוע אתמול כוחות הביטחון הגיבו בירי והמחבל חוסל.



מדובר צה"ל נמסר כי ניסיון הדקירה אתמול בוצע גם הוא במהלך בידוק שגרתי בחסם ג'ילבר בחברון. מחבל שהגיע לנקודה ניסה לדקור חייל והמחבל נורה על ירי כוח צה"ל ונהרג. גם אתמול לא היו נפגעים באירוע.



כזכור, אתמול נפצע בינוני חייל צה"ל כבן 19 לאחר ששני מחבלים ניסו לדקור אותו בתחנת אוטובוס בצומת גוש עציון.



מצה"ל נמסר כי חיילים מגדוד "שמשון" שעסקו באבטחת הצומת הבחינו בשני חשודים. כאשר ניגשו לתשאל אותם - דקרו את אחד החיילים. הכוח הגיב בירי להסרת האיום.



החייל פונה באורח בינוני לבית החולים שערי צדק ע"י חובשים ופאראמדיקים של מד"א במצב בינוני עם פציעה בפלג גופו העליון. עוד נמסר כי החייל סובל מחתכים עמוקים בפניו, אך נמצא בהכרה ובמצב יציב.



חובש בכיר במד"א, ג'אבר עזאת סיפר: "כשהגענו למקום ראינו חייל כבן 19 בהכרה מלאה, הוא התהלך וטופל על ידי כוח רפואה של צה"ל במקום. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ותוך כדי פינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר בינוני ויציב עם פציעה בפנים".