שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נאם הערב (רביעי) בפנטגון בארצות הברית ואמר כי " גל טרור הנוכחי נתמך על ידי איראן".



יעלון התייחס ליחסי ישראל-ארה"ב ואמר כי "לישראל אין חברה גדולה יותר מארצות הברית. היא הברית האסטרטגית שלנו, היא אבן פינה בביטחון שלנו. אנחנו ביחד בעניין הדמוקרטיה, שום דבר לא יכול לערער את זה.



גם מזכיר המדינה האמריקאי, אשטון קרטר, שפתח את מסיבת העיתונאים, הביע את מחויבות ארה"ב לישראל ואמר כי "ארה"ב עומדת לצידה של ישראל ותמיד תעמוד לצידה. ביטחונה הוא בראש סדר העדיפויות של אובמה ושלי באופן אישי".



שר הביטחון תקף את איראן ואמר כי "ההתפתחויות במזרח התיכון, שבמסגרתם מחולפים משטרים על ידי טרור, על ידי המדינה האסלאמית, זורעים הרס ומנסים להשפיע על העולם המערבי. הרבה מאוד מהם מונעים על ידי איראן".



לדבריו גם לאחר הסכם הגרעין ממשיכה איראן לראות בארצות הברית כ"שטן הגדול" ואת ישראל "השטן הקטן".



"איראן רוצה להגיע לכל מקום, אירופה, ארצות הברית, וכל מקום בעולם, כולל ישראל, כדי להפיץ את האסלאם. איראן מעורבת מעל ראשה בסוריה ורוצה להשאיר את אסד, ביחד עם חיזבאללה, בגבול הצפוני שלנו ומנסה להוציא פעילויות", הוסיף יעלון.



לדברי יעלון איראן עושה ניסיונות להרע לישראל, היא מאיימת עליה וחותרת נגד משטרים מערביים.



בהתייחסות לגל הטרור הנוכחי הוסיף יעלון כי "בשבועות האחרונים, אנחנו מרגישים את ההסתה נגדנו, יש גל טרור שנתמך על ידי איראן וההשפעות של הג'יהאד האסלאמי, כל העולם מושפע מכך, אנחנו ניאבק ונילחם בזה".



"שומרים על הקווים האדומים שלנו"



יעלון נשאל כיצד הוא מקבל את ההתערבות הרוסית בסוריה והשיב כי "המדיניות שלנו בסוריה היא שאנחנו לא מתערבים, שומרים על הקווים האדומים שלנו, דואגים שלא יפרו את הריבונות שלנו".



לדבריו הרוסים באו לתמוך באסד ולא להילחם בדאעש. "רק 17 מטרות של דאעש הותקפו על ידי רוסיה עד עכשיו. שאר המטרות היו קשורות למורדים האחרים כמו ג'בהת א-נוסרה. אנחנו לא מתאמים את הפעילויות שלנו עם רוסיה, קבענו אזור בטוח וכללים בינינו, אנחנו לא מתערבים".