באי המזנון הכללי בכנסת התקשו אתמול למצוא את עגלת הסכו"ם. רק לאחר חיפושים התברר להם כי היא הוזזה ממקומה והוצבה במקום אחר, מוצנע יותר, כדי להפחית את הסכנה מפני פיגוע דקירה במשכן.



זה כמה שנים שעגלת הסכו"ם, הכוללת סכינים וכפות ממתכת, הוצבה במסדרון הצמוד למזנון הכללי, פסיעות אחדות מהמליאה. באי המזנון נהגו ליטול מגשים וסכו"ם, ורק אז לגשת אל פס הגשת המזון.
 
לנוכח גל פיגועי הדקירה במדינה, הוחלט בכנסת להזיז את העגלה ממקומה הקבוע - שכן במסדרון הציבורי שבו הוצבה חולפים מדי יום מאות ואף אלפי אנשים, גם כאלה שאינם מגיעים למזנון - ולהציבה במקום מוצנע באזור הקופות, בתוך המזנון עצמו.
 

גורם בכנסת הסביר אתמול כי הצעד נועד להקטין את הסכנה מפני פיגוע דקירה ספונטני במשכן. "הסכו"ם המוצב במסדרון, בייחוד הסכינים, יכול לתת למישהו רעיון לבצע פיגוע דקירה או לאיים באמצעות הסכין. לאחר התייעצות של גורמי הביטחון בכנסת עם המנכ"ל רונן פלוט, הוחלט להזיז את העגלה מהמקום שבו הוצבה בשנים האחרונות לפינה אחרת במזנון, נגישה פחות לאנשים שחולפים במסדרון".
 
"צעד כזה יכול למנוע פיגוע מצד מישהו שהסכין עלול לתת לו רעיון לבצע מעשה בתוך הכנסת", הסביר אחד הבכירים. מנכ"ל הכנסת רונן פלוט סירב להגיב לידיעה.
 
לאחרונה פנתה ח"כ ענת ברקו (הליכוד) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה להורות למשמר הכנסת לבצע חיפוש על גופם של חברי הכנסת הנכנסים למשכן, למרות חסינותם, בעקבות גל הפיגועים האחרון.
 
במכתב ששיגרה ליו"ר הכנסת כתבה ח"כ ברקו כי "על פי הנוהג הקיים כיום, חברי כנסת אינם נבדקים בהיבט ביטחוני בכניסה למשכן. לאחרונה אנו נחשפים להתבטאויות מסיתות הקוראות לאלימות של חברי כנסת, כמו אלו של ח"כ ג'מאל זחאלקה ושל ח"כ חנין זועבי, שקראה לאינתיפאדה אמיתית בביטאון חמאס.
"אי לכך ובהתאם לזאת, יש מקום לשמור על ביטחונם של מנהיגי המדינה, חברי הכנסת וכלל המבקרים במשכן, ולבצע בדיקות ביטחוניות לכלל חברי הכנסת, גם אם העניין יסב אי נוחות", הוסיפה ברקו.
 
בלשכתה מסרו אז כי "החשש הוא שחברי כנסת או עוזריהם עלולים להחדיר למשכן סכינים או אמצעים אחרים שעלולים לשמש לפגיעה בחברי כנסת על רקע ההתלקחות הביטחונית".
 
בכנסת אמרו אתמול כי להחלטה להזיז את הסכו"ם במזנון אין כל קשר לפנייתה של ברקו.