הפרשה שמסעירה את הנח"ל החרדי: הפרקליטות הצבאית צפויה להגיש היום (חמישי) כתב אישום נגד שבעה לוחמים מהגדוד החרדי "נצח יהודה", החשודים בהכאת מבוקשים פלסטינים שעצרו. 
שבעת הלוחמים חשודים בהכאת שניים או שלושה מחבלים במקרים שונים, כאשר האירוע המרכזי מיוחס לשלושה מהם.
מסמך מתוך החקירה הצבאית שבוצעה, חושף כי החוקרים הונחו ע"י המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) הורתה לחפש "אמירות ימניות" במכשירי הפלאפון של הלוחמים שנעצרו.

במסמך מבקשים חוקרי מצ"ח ממפלג עבירות מחשב לבדוק את מכשירי הפלאפון של הלוחמים העצורים, וכותבים "דגשים לחיפוש". תחת הדגשים מופיעות המילים "הכאת פלסטיני" ו"אמירות ימניות", בדגש על רשתות הוואצאפ והפייסבוק.

"חדירה לפרטיות"
עו"ד חי הבר המייצג שניים מהלוחמים מטעם ארגון חוננו אומר כי מדובר בשערורייה: "היה עצוב ומזעזע לראות כי במהלך החקירה בחרו חוקרי מצ"ח לחטט במכשירי הטלפון הפרטיים של החיילים, לא רק בחיפוש אחר ראיות הקשורות לחקירה, אלא כהגדרתם - 'אמירות ימניות', דבר שללא כל ספק מהווה לא רק חדירה לפרטיות, אלא חדירה לתחומים אשר לא צריכים להיות מעניינו של הצבא".
עוד הוסיף עו"ד הבר כי "מעניין היה לראות שחיפוש אחר אמירות שמאליות לא עומד על הפרק. נראה שהצבא שם לו למטרה לאתר או לקשור לעבירה פלילית כל חייל אשר 'מעז' להשתייך לצד הימני של המפה הפוליטית".
כזכור, החיילים נעצרו בחשד להכאת פלסטינים מבוקשים. החיילים טוענים כי נאמר להם שהאירוע ייסגר בתוך היחידה, ולפיכך שיתפו פעולה עם התחקיר, אך למרות ההבטחה העבירו מפקדיהם תלונה למשטרה הצבאית, שהחלה בגל מעצרים בפלוגה.
על פי גרסת החיילים שניתנה בתחקיר הצבאי, מחבל משוחרר שנעצר בפעילות מבצעית באזור ג'נין, הובל על ידם לשירותים, וכאשר סירב להמשיך וללכת, הם הפעילו נגדו כח סביר. במצ"ח מייחסים להם גרימת חבלות נוספות בפניו של המחבל, על אף שאין מחלוקת כי קודם לאירוע השתולל המחבל העצור והטיח את ראשו בקיר וברצפה מספר פעמים.