הרמטכ"ל גדי אייזנקוט החליט היום (חמישי) לרשום נזיפה פיקודית חמורה לרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ.



ההחלטה באה לאחר שהתברר כי הרבצ"ר אישר תואר של רב עיר לאחד מפקודיו למרות שהוא לא עמד בקריטריונים.



גורם בכיר בצה"ל מסר כי מדובר בפרשה שנגמרה בהליך פיקודי לאחר שראש מחלקת ביטחון מידע המשרת תחת הרב הצבאי הראשי, פנה בבקשה להכרה בתואר רב עיר. יצויין כי רבני ערים מאושרים על ידי מועצת הרבנות הראשית, אולם במקרה הזה נדרש לקבל המלצה מהרב הצבאי הראשי.



רב פיקודי בצה"ל זכאי לתואר "רב עיר", תואר שמוסיף למשכורת סכום נכבד של כמה אלפי שקלים. ראש מחלקת ביטחון מידע פנה לרבצ"ר שימליץ עליו, הרבצ"ר בודק את המסמכים ופונה אל הרבנות הראשית והמליץ להכיר בו. לאחר ההכרה הוא החל לקבל שכר.



בפרשה הזו יש עוד שני קצינים בצה"ל בדרגת רב סרן, אחד מהם מקבל את ההטבה ועוד אחד שנמצא במטה הרבנות וטרם אושר. לאחר בדיקה החליט הרמטכ"ל כי הרבצ"ר תא"ל רפי פרץ קיבל נזיפה פיקודית מהרמטכ"ל על זה שלא בדק ולא ווידא והעביר למועצת הרבנות המלצה לא נכונה. פקודו, שבינתיים עבר לתפקיד אחר באמ"ן, ננזף על ידי ראש אמ"ן והוחלט שיחזיר את כל הכסף. הוא צפוי לפרוש מצה"ל בשנה הבאה.



מעורב נוסף בדרגת רב סרן יחזיר את הכסף ולא יזכה בתואר וקצין נוסף לא יזכה בתואר וננזף על ידי ראש אכ"א. כחלק מהלקחים החליט הרמטכ"ל איזנקוט למנות את אלוף במיל' נמרוד שפר לבדוק את כל נושא ההכרה בתארים בכירים.



עו״ד אילן בומבך, עורך דינו של הרבצ״ר הגיב: "הרבצ״ר אינו אחראי למחדל. גם התביעה לא טענה זאת אל״מ א׳ קיבל את ההסמכה כרב עיר ממועצת הרבנות הראשית שהיא הגוף הבלעדי שמוסמך ליתן הסמכה כזו. הרבצר בסך הכל תיאר את המציאות כהוויתה שהוא משמש כסגנו לכל דבר. לא מדובר בשום חשש לפגיעה בטוהר המידות. הרבצ"ר מתכוון לפרוש בקיץ ללא כל קשר לפרשה".