הפרקליטות הצבאית הגישה כתבי אישום כנגד חמישה לוחמים החשודים בהכאת מחבלים. כנגד שני לוחמים נוספים בסופו של דבר לא יוגש כתב אישום והם ישוחררו. 



הפרקליטות הצבאית הגישה בשעות הצהריים (חמישי) כתבי אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים, כנגד חמישה לוחמים מגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר, וזאת בחשד שהיכו שני מחבלים במקרים שונים.

מפרטי כתבי האישום עולה כי במקרים שונים, חלקם בנפרד וחלקם יחד, היכו הלוחמים בבעיטות וסטירות שני מחבלים שונים שנעצרו בכפרים באזור ג'נין.

למרות גרסאות החיילים, בחרו בפרקליטות הצבאית להאשימם בעבירה חמורה במיוחד של "התעללות בנסיבות מחמירות". שני לוחמים נוספים שוחררו לאחר שהפרקליטות הצבאית חזרה בה מהודעתה על הגשת כתב אישום נגדם.

יש לציין כי בעניינו של המחבל הראשון שנטען כי הוכה, אין מחלוקת כי דפק את ראשו בקיר וברצפה. בנוסף טוענים הלוחמים כי היכו אותו כאשר סירב להמשיך לצעוד בעת שהובילו אותו מהשירותים בחזרה למקום שהייתו במוצב. מחבל נוסף התלונן כי בעת שהוחזק בחמ"ל היחידה לאחר שנעצר בחשד להחזקת נשק ומעורבות בפיגועים, עברו חיילים במסדרון וחלקם היכו אותו בבעיטות וסטירות מספר פעמים.

הבוקר דווח כי חוקרי מצ"ח חיפשו במכשירי הפלאפון של החיילים "אמירות ימניות", כחלק מהנסיונות להפלילם בהכאת המחבלים.

בארגון חוננו המייצג חמישה מהלוחמים אומרים בתגובה כי התיק נופח. "ההתעללות היחידה כאן היא בלוחמי צה"ל, ומי שאחראי להתעללות הזו הם גורמים בפרקליטות הצבאית ובמצ"ח אשר מושפעים  ככל הנראה מארגוני שמאל קיצוני".

עו"ד אהרון רוזה המייצג שניים מהחיילים מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה לכתב האישום: ״אני מברך על החלטת התביעה הצבאית שלא לעמוד על מעצרו של החייל ששוחרר לפני יומיים למעצר פתוח. לגבי החייל השני שהוגש כנגדו כתב אישום, בכוונתי לטעון שהעובדות המתוארות בו והעבירה הצבאית שהודבקה עליהן הנן עבירות מוגזמות, כאלו שלא התרחשו במציאות ואין להן ראיות, ומכל מקום המסכת העובדתית הנכונה איננה מצדיקה מעצר וכך אטען״.

עו"ד חי הבר המייצג שני לוחמים מטעם ארגון חוננו אמר: "אין מדובר בפרשייה, כמו שמנסים להציג זאת, אלא בחשדות לקיומן של כמה אירועים נקודתיים בהם, על-פי החשד, הכו כמה חיילים מספר מחבלים שנעצרו ע"י כוחות הביטחון. יש לזכור כי אנו חיים במציאות קשה של פיגועים על בסיס יום יומי כאשר כל כוחות הביטחון וחיילי צה"ל בפרט פועלים מסביב לשעון על מנת להחזיר את השקט והביטחון.

"חבל שדווקא בעת הזו בוחרים בצבא שלא לעשות את ההבחנה הנדרשת ולמהר ולעצר לוחמים מוערכים וכל זאת על בסיס תלונות של מחבלים שמנצלים את המוסר הגבוה הקיים בצבא. גם אם נאמץ את גישת הפרקליטות הרי וברור כי לא היה כל מקום להגשת כתב אישום וככל שאכן חרגו מי מהחיילים מהנהלים ניתן היה בהחלט להעמידם לדין משמעתי ביחידה".

עו"ד אבי פינרסקי המייצג את אחד הלוחמים מטעם חוננו מסר: "הראיות כנגד הנאשם הושגו תוך הפרת זכויותיו. בכל מקרה הנאשם כופר בהאשמות".