אמנות - מיטב אמני ישראל בעבר ובהווה בתערוכה חדשה בבית רובין
‘בין נוף למופשט’, תערוכה חדשה מאוסף האמנות הישראלית של בנק דיסקונט לישראל, תיפתח השבוע בבית ראובן. בתערוכה יוצגו עבודות של כ 50 אמנים ישראלים בהם מרדכי לבנון, יוחנן סימון, ראובן רובין, יחזקאל שטרייכמן, אביגדור סטימצקי, יוסף זריצקי, אביבה אורי, לאה ניקל, רפי לביא, עופר ללוש, עסאם אבו-שקרא, ידיד רובין, לארי אברמסון, אלי שמיר ומשה קופפרמן, לצד עבודות של אמנים צעירים. היצירות נבחרו מתוך תשומת לב למקום המיוחד שתפס הנוף הישראלי באמנות החזותית הנוצרת בארץ והפנייה ממנו אל המופשט. אוצרות: כרמלה רובין, עדנה ארדה.


מוזיאון בית ראובן, רחוב ביאליק 14, תל אביב, פתיחה בחמישי ב-20:00.

בית אבי-חי עורך מחווה לעשור הכי תוסס שהיה כאן
שנות השבעים העליזות ייזכרו היטב בהיסטוריה התרבותית של ישראל, כתקופה שבה החלו לפרוח ובה החל עולם המוזיקה המקומי להיפתח למה שמתרחש מעבר לים.סדרת מופעים חדשה, שעולה בבית אבי חי בירושלים בימי רביעי, תעסוק בעשור המרתק עם אמנים ולהקות, שקמו ופעלו בעשור זה ושיריהם הפכו לחלק מפס הקול של חיינו. במופע הראשון יארח חמי רודנר את האחיות ג’משיד, וביחד הם יצאו למסע אל תחילתו של הרוק הישראלי.
4.11, בית אבי חי, רושלים, ב-21:00.


חמי רודנר. צילום: עידו איזק

אנסמבל המאה ה-21 פותח את העונה במחווה למנצח ז'ולט נאג'
אנסמבל המאה ה-21 יקיים את קונצרט פתיחת העונה ה-25 שלו מחר במוזיאון תל אביב, וב- 1 בנובמבר במרכז למוזיקה ירושלים, בניצוחו של ז'ולט נאג', מנצחו ההונגרי של האנסמבל. כמחווה למנצח, האנסמבל הזמין את נגן הצימבלום מיקלוש לוקאץ', נגן רבגוני המנגן גם ג'אז ומוסיקת עולם ומופיע בפסטיבלים הנחשבים בעולם, שיבצע את יצירתו של המלחין ההונגרי פטר אטווש ואת רגטיים מאת סטראווינסקי – לצימבלום סולו ואנסמבל.

אינדי סיטי לייב מציע שלל מופעי חינם ברחבי העיר
פסטיבל אינדי סיטי לייב מתקיים זו השנה החמישית בחסות רשות הצעירים בעיריית ירושלים. במסגרת הפסטיבל ישתלטו אמנים ולהקות על אתרים שונים ברחבי העיר ירושלים ויופיעו על במות מאולתרות ובברים. הפסטיבל מציע הופעות חיות, מסיבות, דוכני אמנות ומתחמי אוכל. בין המשתתפים: שב”קס, ריף כהן, האחיות ג’משיד, הילה רוח, אלון עדר ורבים אחרים.
5.11.15 מרכז ירושלים, הכניסה חופשית!

תערוכת צילומים חדשה מציגה את אנשי השבטים בדרם אתיופיה
‘מלכות שבא’ - תמונות משבטי דרום-אתיופיה, היא תערוכה חדשה של הצלם אמנון אנג’ל, שמוצגת כעת במרכז האקדמי רופין. התערוכה נפתחה השבוע במסגרת אירועי חג הסיגד.

הקשר של אנג’ל ואהבתו לאתיופיה, החלו בביקורו הראשון שם לפני כ-20 שנה. מאז הוא ביקר שם ארבע פעמים נוספות. אנג’ל מתעד נשים וגברים במהלך עשייה מאומצת כשחיוך על פניהם, לדבריו, “כלי העבודה הפשוטים מעידים על חיים רחוקים ממרכז תרבותי במובן המוכר לנו, אך איכותם אינה נמדדת במלים”.
גלריית המרכז האקדמי רופין, ימים א’-ה’, 17:00-09:00, נעילה ב-27.1.2016.


תערוכת 'מלכות שבא'. צילום: אמנון אנג'ל

ניל האלסטד, סולן להקת Slowdive, מגיע לישראל
האלסטד, מי שהיה מנהיג להקת השוגייז, שהייתה אחד מהקולות הבולטים של הסצינה באנגליה של תחילת שנות התשעים, והקים אחר כך את הרכב הפולק Mojabe 3, מגיע לישראל אחרי סיבוב הופעות מוצלח במיוחד.
המופע יכלול שירים מהרפרטואר המפואר של האלסטד ולהקותיו.

מופע ישיבה, 6.11, במועדון הבארבי, תל אביב, ב- 21:30.

סקרילקס מגיע לרייב 424 
פסטיבל המוזיקה הבינלאומי 424 - חוזר לים המלח, והפעם עם שני אורחים מחו"ל, Skrillex הקליפורני (בתמונה), ו-Zedd, שנולד ברוסיה וכיום מופיע ברחבי העולם כולו. האירוע שיימשך מזריחה ועד לשקיעה יתקיים למרגלות המצדה על במת ענק, לצלילי מערכת סאונד אימתנית, ועם פירוטכניקה מעוררת השתאות, יופיעו השמות החמים והעדכניים ביותר בפסטיבל שמיועד לחובבי מוזיקה אלקטרונית עדכנית. בדומה לפסטיבלים הגדולים בעולם, יהיה במקום גם מתחם VIP מושקע, וצפויים להגיע אלפי חוגגים מהארץ ומהעולם. הפקת הפסטיבל מעמידה לרשות הקהל מערך הסעות כלל ארצי מיוחד לפסטיבל מתל אביב, ראשל"צ, חיפה, ירושלים, באר שבע ואילת. לראשונה, ההפקה תעמיד לאורחי הפסטיבל חבילות נופש במחיר מיוחד. www.minus424.com.

מקהלת הצבא האדום חוזרת לישראל
לאור ההצלחה הגדולה בשנה שעברה, מקהלת הצבא האדום על שם אלכסנדרוב, חוזרת לישראל לשבע הופעות. רפרטואר מקהלת הצבא האדום ושיריה הידועים, בהם ‘היו ימים חבר’, ‘קלינקה’, ‘לילות מוסקווה’ ו’עיניים שחורות’, הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. במסגרת המופעים בישראל יתארח יוסיף קובזון, יהודי מגדולי זמרי רוסיה וחבר הדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית.
5.11.15 - 11.11.15 בהיכל התרבות, תל אביב, וב-10.11.15 ברוממה, חיפה. כרטיסים בלאן, 8780* או דרך האתר www.leaan.co.il.



אירועי 'רגע אחד' יכבשו את משרדי עירית תל-אביב יפו
תושבי העיר ומבקריה מוזמנים לערב אחד של מופעי תיאטרון, מוזיקה, סטאנדאפ, צילום וכל מה שביניהם, שיתרחשו במשרדי העיריה ובמרכז ענב לתרבות. שחקנים, זמרים, נגנים, כותבים, סטנדאפיסטים ואמנים יקיימו שיץופי פעולה ייחודיים וחד פעמיים המעניקים, לדברי היזמים "ביטוי אותנטי לימינו אנו". בין השאר יתקיימו קונצרטים קצרים של סולני האופרה הצעירים, יהיה מפגש בין ראפרים, משוררים ומוזיקאים, מאור כהן ופיטר רוט יקיימו סדנאות, אבנר ברנהיימר ינחה סדנת כתיבה לטלויזיה, יוקרנו סרטים דוקומנטריים, יואב קוטנר יציג את ארכיון הקליפים המקומי, האמניות תמר כץ ועומר גולדמן יהפכו באופן חד פעמי את רחבת גַבִּירוֹל לגן אירועים, שיארח את חתונתם של טל ויואל, ועוד ועוד.
הכניסה חופשית! 5.11, החל משעה 19:20.

הצגה חדשה של תיאטרון 'נא לגעת' היפואי, עוסקת בחלומותיהם ומאבקיהם של בעלי מוגבלויות
'מבעד לרוח', הצגה חדשה של תיאטרון 'נא לגעת', מעלה לראשונה על הבמה שחקנים חרשים-עיוורים לצד שחקנים שומעים-רואים. ההצגה היא פרי שיתוף פעולה בין התיאטרון לבמאי משה מלכא, שהגה את שפת התיאטרון 'זיצ' ומשמש כמנהל האמנותי של התיאטרון הישראלי-אתיופי, 'הולגאב'. אנסמבל השחקנים גיבש, בהנחיית מלכא, שפת תיאטרון אלטרנטיבית, המשלבת תיאטרון חזותי, אמנויות קרקס ושפת הסימנים, שבמרכזה ניצבים השחקנים העיוורים חרשים של 'נא לגעת'. ההצגה מספרת על ממשלה המחליטה לבצע מחקר שיבדוק מהן היכולות האמיתיות של בעלי מוגבלויות ויבחן את כשירותם לעבוד. תוצאות המחקר המפתיעות מביאות את הממשלה לבטל את הזכויות הניתנות לבעלי מוגבלויות, ומכשירה אותם לעבוד במפעל מבודד שהוקם במיוחד עבורם. דרך העלילה הקהל נחשף אט אט למאווייהם, לחלומותיהם ולבחירה של בעלי המוגבלויות בין מאבק לפשרה.