מצרים מאשרת כי מטוס נוסעים רוסי ועליו 224 נוסעים ואנשי צוות התרסק הבוקר (שבת) במרכז חצי האי סיני. קצין ביטחון מצרי שהגיע לזירה סיפר כי המטוס הרוסי שהתרסק נהרס כליל וכנראה שרוב הנוסעים נהרגו, אך אין דיווחים ברורים עדיין על כמות הנפגעים ומצבם.


המטוס, איירבוס A-321, שהפעילה אותו חברת התעופה הרוסית קוגלימאביה, בטיסת KGL-9268, טס מעיר הנופש שארם א-שייח' שלחופי הים האדום לסנט פטרסבורג שברוסיה - התרסק באזור הררי בחצי האי סיני, זמן קצר לאחר המראתו. כך מסרה רשות התעופה המקומית. ערוץ "רוסיה היום" דיווח כי על המטוס ישנם 224 בני אדם - 217 נוסעים ועוד 7 אנשי צוות. 

כוחות הביטחון במצרים אמרו כי אין אינדיקציות לכך שהמטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני - הופל באמצעות טיל נ"מ. זאת בעקבות החשש מנקמה של דאעש ברוסיה - שהחלה בהתערבות צבאית בסוריה נגד ארגון המדינה האסלאמית ובשל העובדה שחצי האי היווה בית בשנתיים האחרון לקיצוניים אסלאמיסטיים ואנשי הארגון המדינה האסלאמית, שהרגו שם מאות חיילים ושוטרים מצרים.

מסלול טיסת KGL-9268 שהתרסקה בסיני. צילום מסך
 
סרגיי איסלובסקי, דובר רשות התעופה הרוסית, אמר לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס כי המטוס המריא משארם א-שייח' ב-6:51 בבוקר, ואבד הקשר עמו כ-25 דקות לאחר מכן.

תחילה, הודיעה בקרת תנועת האוויר במצרים כי איבדה קשר עם מטוס הנוסעים ועליו 212 בני אדם, זמן קצר לאחר המראתו משארם א-שייח' לכיוון רוסיה. המקורות מסרו כי הנוסעים על המטוס הם בעיקר תיירים מרוסיה ששבו לארצם מאתר התיירות. 
 
מנגד, שלטונות רוסיה הודיעו כי יצרו קשר עם המטוס "מעל קפריסין", כך לפי הדיווחים ב"רוסיה היום". בהמשך, עדכנו שלטונות מצרים כי המטוס עזב את שמי מצרים באופן בטוח והקשר עמו התחדש, בדרכו ליעדו שברוסיה - מה שהתברר כדיווח שגוי. אז, אישר ראש ממשלת מצרים, שריף אסמעיל, כי המטוס הרוסי מדגם איירבוס התרסק בסיני והורה להקים ״חדר מבצעים״ לטיפול בהתרסקות.