לא הרבה דורגל הופגן הערב במושבה, אך כל מי שחזה בהתמודדות בין מכבי פ"ת למכבי חיפה הערב זכה לצפות בהמון מתח, עצבים ודרמה אחת גדולה שהסתיימה בתיקו 1:1.
אפשר להגיד שהמשחק הערב היווה תמציתה של העונה של הירוקים. כל הבעיות שלהם צפו מעל לפני השטח: ההתעסקות השלילית סביב יוסי בניון, היכולת החלשה של הקבוצה ומעל הכל העצבים ששולטים במועדון. עוד לפני שהתחיל המשחק הקפטן זכה לשריקות בוז מהקהל ולשלטים מבזים מהקהל שפעם כל כך אהב לאהוב אותו. בתגובה, שחקנים רבים עודדו אותו. גם חלקים אחרים מהקהל עודד אותו, לפני תחילת המשחק ובדקה ה-15.
על הדשא חיפה הפגינה משחק אנמי למדי, ולא הזכירה בכלל את הקבוצה שהביסה בשבוע שעבר את הפועל עכו. השער הנאה במתפרצת של גיא מלמד בדקה ה-41 עשה צדק, מכיוון שמכבי חיפה פשוט לא שיחקה כדורגל במחצית הראשונה, ומכבי פ"ת מהעבר השני שיחקה לא רע בכלל.

מלמד חוגג את היתרון, קריאף צובר עוד קצת תסכול שבהמשך יתפרץ (אסף קליגר)
העצבים המשיכו לשלוט והירוקים ספגו שני כרטיסים אדומים מוצדקים בתחילת המחצית השנייה: הראשון לאחר עבירה גסה של אופיר קריאף, ששיחק עצבני, והשנייה לאחר עבירה של ואליינטה על עידן שמש, שהיה האחרון בדרכו לשער. עבירה גסה נוספת של עטר הייתה אמורה לזכות גם אותו באדום, אך נדמה שהשופט דניאל בר נתן ריחם עליו קצת.
אלא שדווקא עם תשעה שחקנים, נראה היה שהירוקים רוצים הרבה יותר. אמנם פ"ת הצליחה להגיע למספר מצבים לא רעים והייתה צריכה לכבוש ולגמור את המשחק, אבל חיפה ניסתה. הירש ועזרא שנכנסו כמחליפים הזרימו דם חדש והמון אנרגיות, שמונה שחקני שדה ירוקים לא הפסיקו לנוע, התקרבו לשער ולבסוף אף הצליחו להשיג אותו: טעות ענקית של קניוק, שתפס את החולצה של קינן ברחבה, העניקה פנדל לחיפה, אותו ביצע עטר בהצלחה והשווה את התוצאה.
והייתה גם קבוצה בצד השני. מכבי פתח תקווה הגיעה למשחק בכושר נוראי, לאחר שהפסידה את ארבעת משחקיה האחרונים. הלוזונים קיוו לנצח את המשחק, ואם הם היו מנצחים הם היו עולים למקום השלישי באופן זמני.
לאורך כל המשחק שיחקה החבורה של רן בן שמעון כדורגל פשוט, חכם ולא עצבני. השחקנים בלבן הניעו את הכדור וחיפשו את חבריהם החופשיים, והם בהחלט היו ראויים להוביל במחצית. הכרטיסים האדומים במחצית השנייה שיחקו לטובתם, והם נראו כאילו הם בדרך הבטוחה לניצחון.
אלא שפ"ת פשוט לא הצליחה להכריע את המשחק, למרות שהגיעה למספר מצבים לא רעים בכלל. חיפה לא ממש סיכנה את השער של גיגי לאורך 90 הדקות והלוזונים היו צריכים להגדיל את יתרונם. אלא שאז, הם נתקלו בקלישאה הכי עתיקה בספר: מי שלא כובש, סופג. ואכן, הם ספגו את השער, והם בהחלט יכולים לבוא בטענות רק לעצמם על שתי הנקודות שאבדו להן.
מהלך המשחק
 דקה 9
אייטור מונרוי בעט כדור חופשי ממצב מאוד מסוכן, במרחק של 17 מטר מהשער. הבעיטה הלכה שטוח ושמאלה, סטויקוביץ' מתח איברים והדף לקרן.
רוצה קצת נחת. רוני לוי במושבה, הערב (אסף קליגר)
 דקה 12
גיא אדרי מדווח כי חלק משמעותי מהקהל של חיפה שורק בוז לבניון בכל פעם שהוא נוגע בכדור.
 דקה 15
פילוג בקהל הירוק. חלק מהאוהדים החלו לעודד את הקפטן, כשמנגד אוהדים רבים שרקו בוז להם ולבניון עצמו.
חלק מהקהל נגדו, חלק איתו. בניון (אסף קליגר)
 דקה 19
יכול להיות שההתעסקויות הרבות של הקהל ועם הקהל משפיעות על חיפה? כמעט 20 דקות של כדורגל בלי שהירוקים הגיעו לאיזשהו מצב מסוכן. מנגד, החבורה של בן שמעון שולטת במשחק, מניעה את הכדור לא רע וגם מתקרבת מדי פעם לרחבה.
 דקה 28
הזדמנות ראשונה לחיפה, למרות שגם לה קשה לקרוא הזדמנות. אלירן עטר הרים כדור חופשי לעבר הרחבה הישר לראשו של דקל קינן שנגח חלש. צחי גיגי לא התקשה לקלוט.
בניון וקינן מתקשים במושבה (אסף קליגר)
 דקה 35
סטויקוביץ' סימן לספסל שהוא רוצה להתחלף בשל כאבי ברך. המשחק הופסק לזמן קצר, בו קיבל השוער טיפול ואוהד לויטה התכונן להיכנס במקומו. לבסוף סטויקוביץ' החליט להמשיך בינתיים בשער. 
 דקה 41
0:1 למכבי פ"ת! לאור האנמיות של חיפה, בהחלט הגיע לה לספוג שער. המארחים יצאו למתפרצת, בסיומה מסר עידן שמש ימינה לגיא מלמד. החלוץ התקדם מספר צעדים וממפתן הרחבה בעט שמאלה בצורה תכליתית והכדור פגש את הרשת. הבעיות של חיפה מתגבות.
מלמד ובן שמעון חוגגים את השער (אסף קליגר)
 דקה 46
הנתון הבא לא יעודד את רוני לוי: ב-19 המשחקים האחרונים שבהם הובילה, מכבי פ"ת לא הפסידה. הפעם האחרונה שהיא הפסידה משחק שהיא הובילה הייתה לפני שנתיים.
 דקה 48
כרטיס אדום למכבי חיפה! עבירה קשה מאוד של אופיר קריאף על דור אלו מזכה את הקשר בכרטיס צהוב שני, שכמובן הוביל לאדום. קריאף, שהיה עצבני כל המשחק, יכול לבוא בטענות רק לעצמו. זוהי הפעם הראשונה בקריירה שלו שהוא סופג כרטיס אדום בליגה, ואקס בית"ר יפסיד את המשחק נגד קבוצת נעוריו במחזור הבא.
 דקה 53
התקפה יפה של מכבי חיפה. פלט קיבל את הכדור בתוך הרחבה, הוציא החוצה לאוברניאק שבעט חזק כדור שטוח שחלף קרוב מאוד לעמוד.
עטר הולך לאיבוד בין שחקני חיפה (אסך קליגר)
 דקה 55
כרטיס אדום שני לחיפה!! כדור נשלח לעברו של עידן שמש, שעבר את וליינטה בדרך הבטוחה אל השער. הבלם הכשיל אותו ולדניאל בר נתן לא נותרה ברירה והוא שלף את הכרטיס האדום. חיפה נשארת בתשעה שחקנים
 דקה 59
חלקו של בניון במשחק הסתיים. רוני לוי החליף את הקפטן, שלא ירצה לזכור את המשחק, בבלם איאד חבשי.
 דקה 69
פאנקה הרים לרחבה, שמש נגח לא רע אך הכדור חלף מעל המשקוף.
 דקה 72
אלירן עטר מבצע עבירה גסה ומיותרת על שמש. בר נתן הראה לחלוץ את הכרטיס הצהוב, ואפשר להגיד שהוא היה די רחמן איתו.
הקהל של חיפה. מלבד ההתעסקויות השונות בבניון, הקפיד לעודד כהרגלו במהלך כל המשחק (אסף קליגר)
 דקה 74
קניוק קיבל את הכדור מחוץ לרחבה ובעט לא רע, אך הכדור חלף מעל השער.
 דקה 82
פרץ קיבל את הכדור בתוך הרחבה, היתל בשומר שלו ובעט בעיטה אדירה שסטויקוביץ' הדף בקצות האצבעות לקרן.
 דקה 89
פנדל לחיפה! כדור חופשי מצד ימין הורם לרחבה וקניוק תפס את קינן בחולצה. בר נתן שרק והצביע על הנקודה הלבנה.
 דקה 90
1:1! עטר ניגש לפנדל, בעט חזק ימינה והשווה את התוצאה.
עטר מיד לאחר השער (אסף קליגר)
עטר חוגג את השוויון הדרמטי (אסף קליגר)
הרכבים
מכבי פ"ת: צחי גיגי, דור אלו, שאבייה תומא, עומר דנינו, אליסון דוס סנטוס, דודי טוויטו, מינדאוגאס פאנקה (פרץ 77), גיא מלמד (כליבאת 59), איטור מונרוי, ג'ו מונונגה (קאניוק 64), עידן שמש.
מכבי חיפה: ולדימיר סטויקוביץ', אוראל דגני, מארק ואליינטה, דקל קינן, סאן מנחם, ניקולה דרינצ'יץ', אופיר קריאף, לודוביק אוברניאק (עזרא 85), יוסי בניון (חבשי 59), אלירן עטר, גליינור פלט (הירש 73).