האופרה הישראלית פותחת את עונתה ה-31 עם הפקה אורחת של אחת מהאופרות הכי פופולריות של מוצרט, נישואי פיגרו (Le Nozze di Figaro), בביצוע תיאטרון האופרה הלאומי של ליטא (וילניוס).



ההפקה תעלה בבית האופרה בתל אביב בין ה-4-15 בנובמבר.



"אני מאמין שמבין ההפקות של 'נישואי פיגרו' המועלות בימים אלה ברחבי העולם, זוהי אחת מהיותר מוצלחות". אומר המנצח הליטאי מרטינס סטאשקוס, מי שינצח על הההפקה שמועלית באופרה הישראלית.



"הבימאי הספרדי אמיליו סאחי נשאר נאמן לרוח המוזיקה של מוצרט". הוא אומר, "זוהי הפקה טבעית מאוד, דינמית מאוד ואקספרסיבית מאוד. היא קלילה – בדומה למוזיקה שמוצרט כתב, שזה אומר שעבור הצופים מדובר ביצירה מהנה וקלה להבנה, אבל מבחינת הזמרים היא קשה מאוד לביצוע", מוסיף סטאשקוס.



"מבחינה סגנונית מדובר על הפקה מאוד מסורתית", מפרט המנצח, כשהוא מתיחס לתפאורה ולתלבושות. "הסגנון הקלאסי מחזיר אותנו לימיהם של מוצרט ובומרשה (כותב הליברית מ.ר.). זה יפה, זה עשיר, זה משגע – ממש הנאה לעיניים. יש הרבה משחק על הבמה, ועל ההפקה כולה שורה שמחת חיים". הוא מסביר. "זוהי אופרה משעשעת מאוד, למרות שסיפור העלילה הוא מעט מסובך, עם הרבה אינטריגות, הסתבכויות וקשיים. עבורי כך גם המוזיקה של מוצרט. האני מאמין שלי ביחס לאופרה הזאת הוא אלגרו – וזה גם מתאים לתפיסה האמנותית של הבימאי".



סטאשקוס אומר שבשני הצוותים שמגיעים מליטא, יש זמרים מצוינים ומנוסים מאוד. "אלה זמרים מנוסים וטובים מאוד, שמופיעים הרבה גם אצלנו וגם בכל העולם – בגרמניה, בארה"ב ובארצות רבות אחרות. ליטא גאה במסורת ארוכת שנים של שירה קלאסית", הוא מוסיף.



סטאשקוס עובד באופרה הלאומית של ליטא כבר למעלה מ-20 שנה, מאז שהמנצח הליטאי הנודע יונאס אלקסה, הזמין אותו לעבוד כאסיסטנט שלו באופרה, מייד לאחר שסיים את לימודי המוזיקה באקדמיה. "ניצוח על אופרות הוא עדיין העבודה העיקרית שלי, למרות שאני גם מלמד ניצוח ומנהל תזמורת סימפונית וסטודיו אופרה באקדמיה של ליטא", אומר סטאשקוס.



סטאשקוס מדגיש שחיי המוזיקה היו תמיד עשירים בליטא. "אבל מאז שליטא קיבלה עצמאות מרוסיה לפני כעשרים שנה, האופקים האמנותיים שלנו התרחבו. מוזיקאים תמיד הורשו לצאת ללימודים בוינה, אפילו בתקופה הסובייטית. אבל עכשיו כולנו יכולים לנסוע לארצות אחרות ולקבל פרספקטיבה רחבה יותר על מה שקורה בעולם. אנחנו יכולים להביא לבית האופרה שלנו במאים ומנצחים בינלאומיים, וזה הפך את הרפרטואר שלנו לעשיר ולמגוון יותר".



לדברי סטאשקוס, צוות בית האופרה כולו שמח מאוד והם מצפים לבכורה שלהם בישראל. "אנחנו רוצים להראות לקהל בישראל את המיטב שלנו, ואנחנו מקווים שהקהל בתל אביב יהנה מהמופע".



למידע נוסף ולכרטיסים: www.israel-opera.co.il, (03) 6927777.