ארבעה לוחמי הגדוד החרדי "נצח יהודה", אשר נגדם הוגש כתב אישום בחשד להכאת מחבלים עצורים במקרים שונים, יעצרו עד לתום ההליכים נגדם, כך קבע היום (ראשון) בית הדין הצבאי ביפו.

ארגון "חוננו" התייחס למעצרם של הארבעה ואמר כי מדובר ב"שערוריה". עורכי הדין אבי פינרסקי, חי הבר ואהרון רוזה, המייצגים את החיילים מטעם הארגון קראו לערער על ההחלטה. 

הארגון התייחס לכך שהשופט סא"ל שחר גרינברג קבע במהלך הדיון כי קיימת עילת מסוכנות של הלוחמים, וסירב להבדיל ביניהם, למרות שאחד מהם מואשם בכך שנתן מכה אחת למחבל, ואילו אחרים מואשמים במספר אירועים.
לטענת הארגון, השופט שירב להתייחס עניינית לטענות הסנגורים בנוגע לגרסותיהם השונות של המחבלים אודות האירוע. "מדובר בהחלטה שלדאבון הלב לא התמודדה עם השאלה המרכזית שטענה ההגנה, והיא האם באמת יש צידוק למעצר החיילים, בעוד שניתן להחזיקם במעצר פתוח ביחידה מבלי שיהיו במגע על אוכלוסייה פלסטינית.

הרי ברור לכל כי אין מדובר בעבריינים, ולמרות שהם מכחישים כל קשר, גם אם יקבע כי חרגו מהנהלים, עצם הגדרתם ע״י בית הדין הצבאי כמסוכנים, לדעתי חוטאת למציאות ואינה עולה בקנה אחד עם השכל הישר ופסיקתו של בית המשפט העליון", נמסר מהארגון.
 
עו"ד אהרון רוזה ביקש להוסיף: ״שמעתי בקשב רב את החלטת בית הדין ואני סבור שההחלטה לעצור את הלקוח שלי מוטעית ומגלמת בתוכה טעות אליה נקלע בית הדין, לפיה המעשים נעשו בצוותא ויש בהם אלימות קשה או אכזרית, בניגוד לעובדות המפורטות בכתב האישום״.

כתב אישום נוסף: חייל חשוד כי ניסה לחשמל פלסטינים

כזכור, בשבוע שעבר נחשפה הפרשה ושבעה לוחמים מהפלוגה נעצרו בחשד להכאת מחבלים. עוד נחשף כי חוקרי מצ"ח חיפשו במכשירי הפלאפון של הלוחמים אחר "אמירות ימניות", בניסיון להפלילם ולקשור אותם להכאת המחבלים העצורים. לאחר מכן שניים מתוך שבעת העצורים שוחררו, וכנגד חמישה מהם הוגש כתב אישום.

כאמור, בית הדין הצבאי קבע כי ארבעה מהחיילים נגדם הוגש כתב אישום יעצרו עד לתום ההליכים. נגד החייל החמישי הוגש כתב אישום שונה, בחשד להתעללות. לפי הפרסום בגל"צ הוא חשוד כי ניסה לחשמל פלסטינים.

עורך דינו של החייל החשוד בהתעללות בעציר פלסטיני, סרן רוסלאן עותמאן, מסר כי "הנאשם הינו לוחם מצטיין, בן למשפחה ערכית ומוסרית, אשר תרמה רבות לצה"ל ולמדינת ישראל. עיון בחומרי החקירה מעלה כי לעבירה של התעללות בנסיבות מחמירות, נשוא כתב האישום, אין בסיס. אנו נפעל על-מנת להביא לבחינה מחודשת של האישום, לאור עובדות המקרה וזכויותיו הרבות של החייל".