בהמשך לפרסומי משרד הבריאות בנוגע למזון מעובד העלול לגרום לסרטן והמלצתו על נתינת אוכל מעובד לילדים לא יותר מפעם בחודש, הבהיר משרד החינוך כי יחל באכיפת החוק שנכנס בראשון בספטמבר לתוקף, החוק לפיקוח על איכות המזון ותזונה נכונה במוסדות החינוך, שמטרתו להיטיב את הרכב המזון שילדים קונים או מקבלים במוסדות החינוך.

החוק מבהיר כי ספק מזון בתחום מוסד החינוך, שלא יעמוד בהוראות ובתנאים שאותם יקבע שר החינוך, בהתייעצות עם שר הבריאות ובאישור ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת - יוטל עליו קנס כספי בסכום של כ-6,000 שקלים. התקנות יוגשו לאישורה של וועדת החינוך בימים הקרובים.
 
במקביל, דיווחה ל"מעריב" עירית ליבנה, המפקחת על תחום הבריאות במשרד החינוך, כי עומד לצאת חוזר מנכ"ל חדש ומרוענן שיהיה מותאם לחוק ולתקנות המכיל הנחיות וגם המלצות להורים בנושא הזנה. "בחוזה מייעצים להורים מה לשלוח עם הילדים לבית הספר, מה מותר ואסור למכור בקיוסק וכדומה. בחוזר גם יצוין המלצות לא לטגן שניצלים, או להשתמש בבשר מעובד להכין אוכל אפוי, לחם מקמח מלא ועוד, כשהמשימה שלנו לעשות שינוי בכל הקהילה ", מסרה המפקחת. 
 
האם בעקבות החוק אסור יהיה להביא בורקס, המבורגר או פיצה לבית הספר?

"אנחנו מנסים לשנות את הרגלי התזונה ולהיטיב אותם. אם ההורה יתעקש לשלוח נקניק לא נוכל לאלץ אותו", מודה ליבנה שהוסיפה כי "על צהרונים שאין בהם יום חינוך ארוך בפיקוחנו, למדינה אין עדיין פיקוח. אולם אנו פועלים להכיל את המלצות משרד הבריאות גם שם. החוק מתיר לנו לפקח על הקיוסקים והצהרונים בפיקוח".

אולם הפרסומים בנוגע לבשר המעובד, הותירו הורים רבים מבוהלים, שהחלו לבדוק תפריטים בגני הילדים. "אצלנו בגן הילדים מקבלים שניצל וקטשופ, עוד לא ביררתי באיזה שניצל מדובר אבל הם מקבלים קטשופ תעשייתי", סיפרה אם לתאומים בני ארבע בגן עירוני ברמת גן. 
 
"הבעיה היא שהרבה פעמים מפעיל הצהרונים טוען שהאוכל לא מתועש. לפי החוזר של משרד הבריאות ספק הצהרונים חייב לספק מידע מה מכיל כל רכיב ובתכלס זה לא מתקיים", טוענת יפעת שמר, אם לילד וילדה בגן ובבית ספר בנתניה. "הוצאתי את הילדים מהצהרונים כי התייאשתי מאיכות המזון שהוגש ומחוסר השקיפות של המפעילים".

גם בבית שמש, טוענת אם פעילה מהעיר כי בעקבות הפרסומים על האוכל שעלול לסרטן היא בדקה עם רכזת ההזנה בגן. "נאמר לי כי כל האוכל אינו מתועש מלבד הקציצות. הבשר שלהן מתועש ולגבי השניצל יש ויכוח מול אחראי הקייטרינג שטוענים שהוא מחזה עוף אמיתי, אבל אנחנו מפקפקים בכך ויתכן ונשלח לבדיקות את האוכל".