התחקיר של "מעריב" על הימורים של בני נוער בטוטו ממשיך להכות הדים. היום יתקיים דיון בתופעה בוועדת החינוך של הכנסת. התחקיר חשף את ממדיה העצומים של התופעה - מאות אלפי בני נוער מהמרים בטוטו ובווינר באופן קבוע, כמה עשרות מהם הפכו מכורים. לפני שבועיים נערך דיון בנושא בוועדת החינוך של הכנסת בראשות יעקב מרגי מש”ס. כמה חברי כנסת וביניהם מיקי לוי ממפלגת יש עתיד הביעו פליאתם מממדי התופעה ואמרו שלולא החשיפה ב"מעריב" לא היו יודעים כלל שבני נוער מעורבים בהימורים. 


זו תופעה מזוויעה”, אמר חבר הכנסת יוסי יונה מהמחנה הציוני, “לא רק שמדובר בבני נוער כה רבים אלא שתופעת ההימורים גם כרוכה בבזבוז סכומי כסף לא מבוטלים, ואף מקשרת בין בני נוער לגורמים מפוקפקים. תופעה כזאת חייבת להדליק נורות אדומות ומחייבת התייחסות”. לדבריו, עד לקריאת הכתבה הוא מעולם לא שמע על התופעה. “צריך לטפל בנושא מהשורש ולפעול לחינוך בנושא. בטוטו מתגאים בכך שחלק מההכנסות מוקדשות לספורט ולפעולות צדקה, אבל אסור לשכוח שהכסף בא ממקום לא טוב. זה צורם ובעייתי”. יונה אף הציע להקים ועדה שתטפל בנושא, “מפני שמה שנעשה עד כה היה כפי הנראה בלתי אפקטיבי לחלוטין ומעיד על כישלון קולוסלי”.
 
חברי כנסת אחדים ובהם אלי כהן ממפלגת כולנו תבעו להטיל פיקוח הדוק יותר על הפרסומות לטוטו במקומות שבהם נמצאים בני נוער. מנכ”ל הטוטו יצחק לארי, שהגיע לדיון הקודם בליווי כמה נציגים נוספים של הטוטו, אמר שילדיו בני 20 ו־19 מהמרים בווינר, “וזה תענוג בלתי רגיל”. לארי אמר שהטוטו מטיל על עצמו מגבלות נוקשות כמו אי מתן אשראי להימורים.

“כל מגבלה נוספת תביא לקיצוץ בהיקף ההכנסות”, אמר לארי בדיון ואף טען שלולא המגבלות החמורות שהוטלו על הטוטו בכל הקשור להימורי קטינים הוא היה מכפיל את הכנסותיו. לדבריו, הוא אינו מכיר את ממדי התופעה כפי שנחשפו ב"מעריב": “אתם מחפשים את השקל מתחת לפנס”, הטיח בחברי הכנסת. “התופעה צריכה להיעלם מן העולם”, אמר לו בתגובה חבר הכנסת מרגי, שכאמור הציע לערוך דיון נוסף ומקיף יותר בתופעה, ושאליו הוזמנו נציגים של משרד החינוך והספורט ונציגי המועצה להסדר ההימורים בספורט.