חשד לשחיתות שיטתית בחברת נתיבי ישראל. 20 עובדים בכירים בהווה ובעבר בחברת נתיבי ישראל נעצרו היום (שני) לפנות בוקר בתום חקירה סמויה שנמשכה חודשים ארוכים ושאותה ניהלה היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה. בין העצורים גם חבר כנסת לשעבר. כל המעורבים חשודים בביצוע עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון. מדובר בעבירות הנאמדות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. 
 
זה מספר חודשים מנהל מחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות הממשלתיות ביאל"כ שבלהב 433 , חקירה סמויה מורכבת, תוך הפעלת מגוון כלים מודיעיניים, טכנולוגיים וחקירתיים מתקדמים, לאור חשד לקיומו של מנגנון שיטתי, המנוהל על ידי גורמים בחברת נתיבי ישראל, בהם בכירים בהווה ובעבר, אשר חברו לספקים חיצוניים וקידמו העסקתם בפרויקטים של החברה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה שונות. במהלך החקירה הסמויה נחשף והתבסס החשד למספר פרשות שביניהן עוברת כ"חוט השני" שיטת פעולה מאורגנת ושיטתית, לפיה בתמורה לשוחד וטובות הנאה לעצמם ולמקורביהם מקדמים בכירים בחברה את העסקתם של ספקים חיצוניים מסויימים.
 
 למותר לציין כי הכספים המשמשים על פי החשד לביצוע העבירות ומופקים מהן, הנם על פי החשד כספי ציבור. הבוקר, עם ההחלטה לעבור לשלב הגלוי של החקירה עוכבו לחקירה על ידי בלשי וחוקרי היאל"כ 20 חשודים ביניהם בכירים בהווה ובעבר בחברת נתיבי ישראל וזאת לאחר שנערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם בחברה. במסגרת החיפושים תפסו חוקרי  היחידה מחשבים, מסמכים, חומרים וכן רכוש וחשבונות לצורך בקשות חילוט. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים לבית משפט השלום בראשון לציון שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם. 
 
במשטרה מציינים כי החקירה מנוהלת על ידי מחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות הממשלתיות בלהב 433 יאל"כ בליווי צוות פרקליטים מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ובשיתוף פעולה עם מחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א ברשות המסים. לאורך החקירה התקיים שיתוף פעולה עם רשות החברות הממשלתיות, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור וגורמי מבקר המדינה.