ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו הודיע ליו"ר הכנסת כי לאור המתיחות הרבה תיאסר עליית חברי כנסת להר הבית עד להודעה חדשה.


במכתבו ליו"ר הכנסת כתב ניצב סאו: "לאור המתיחות הרבה השוררת בהר הבית בשבועות האחרונים אשר את השלכותיה בדמות הפרות סדר ופיגוע טרור רצחניים ראינו לאחרונה בירושלים, באיו"ש ובשאר חלקי המדינה ועל בסיס חוות דעת של גורמי הביטחון שהונחו בפני, הנני סבור כי עליית חברי כנסת להר הבית לעת הזו תביא להגברת המתיחות בהר, מתיחות אשר בסבירות גבוהה תקרין ותשפיע על מצב הביטחון במדינה כולה".

"משכך, לאור אחריותה של המשטרה לביטחון הנפש והרכוש, בהתאם לסמכותי הקבועה בפקודת המשטרה ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה החלטתי כי עד להודעה חדשה תיאסר עליית חברי כנסת להר הבית". ניצב סאו הוסיף כי בהיותו מודע היטב לחופש התנועה המוענק בחוק לחברי הכנסת הוא יודיע ליו"ר הכנסת מיד לאחר שהמצב הביטחוני יאפשר את ביטול האיסור.


השרה שקד על ח"כ איימן עודהף "הוא לא מתערב, שהנערים ישחקו לפניו"

בתוך כך תקפה שרת המשפטים איילת שקד אחר הצהריים במליאת הכנסת את חברי הרשימה המשותפת. בהשיבה להצעת אמון שהגישה הסיעה אמרה השרה שקד:  "טענת חברי הרשימה - הממשלה מנצלת את המצב הביטחוני ומעבירה חוקים גזעניים הפוגעים בעקרונות הדמוקרטיה ובחירויות השונות. אני מסתכלת עליכם חברי הרשימה המשותפת, מאזינה לקולותיכם ואני ממש יכולה לראות מהיכן מגיעה הדאגה הכנה הזו שלכם לדמוקרטיה הישראלית".
"אני מביטה לדוגמה בראש הרשימה שלכם, חבר הכנסת איימן עודה שנשאל לאחרונה במסגרת ראיון - מדוע אינו קורא לערבים לחדול מפעולות טרור. עודה ענה, ואני מצטטת, - "אני לא יכול לשבת בבית שלי בכרמל ולהגיד לעם הפלסטיני איך להיאבק".
"כשלמטה זורקים אבנים ובקבוקי תבערה, עודה מביט לו מלמעלה. כשלמטה הארץ בוערת הוא יושב לו בנחת בביתו על הכרמל. הוא לא מתערב. למה לו. ישחקו הנערים לפניו. והוא? הוא באותו זמן מודאג לו דאגה כנה ממצב הדמוקרטיה הישראלית. הוא מגיש הצעות לסדר".
"המאבק הערבי העקוב מדם אינה מטריד אותו. הוא אינו מתערב בזוטות מהסוג הזה. רצח, פיגועים, זריקת אבנים, דקירות בסכין, כל אלה הן צורות ביטוי, כנראה לגיטימיות בעיני עודה, והוא כמנהיג הציבור הערבי לא מעוניין לשרטט להן גבול.", המשיכה השרה. על ח"כ חנין זועבי אמרה: "אני נזכרת בעוד טיפוס רגיש ודמוקרטי שחבר ברשימה המשותפת – חנין זועבי. זועבי שאת קריאותיה לאינתיפאדה כולנו שמענו. היא כל כך רגישה לנושא זכויות הפרט וחירויות יסוד שהיא לא מצליחה לפספס אף אירוע אלים שמתרחש פה באזור. מעלייתה על המרמרה בה הותקפו חיילי צה"ל בסכינים ומוטות ברזל ועד לתקיפתה של סדרנית בבית הזה על ידה עובר קו ישר אחד – דאגתה הכנה של זועבי לחירויות הפרט. כל הווייתה של זועבי אומרת שירה לרוח הדמוקרטיה".

"יושבים כאן במשכן חברי כנסת שההסתה ועידוד השטח הערבי להגביר את המהומות והפיגועים הם לחם חוקם. באופן חסר בושה, ובעזות מצח בלתי נתפסת, הם מאשימים את קורבן ההסתה הפראית שלהם בהתנהגות אנטי דמוקרטית בעת שהוא מנסה לגונן על עצמו באמצעות חקיקה הנאבקת בטרור.
לא יעזרו היללות, ולא יועילו ההאשמות. ישראל תעשה כל מה שנדרש ממנה כדי להמשיך ולהגן על אזרחיה, ואני מבטיחה לכם שגם מהמאבק הכפוי הזה תצא כשידה על העליונה", סיימה השרה.